مراجعه بیش از ۱۵ هزار خودرو سنگین به مراکز معاینه فنی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از مراجعه بیش از ۱۵ هزار خودرو سنگین به مراکز معاینه فنی استان خبر داد.

محمد احمدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : طی سه ماهه نخست امسال ۱۵ هزار و ۵۶۱ خودروی سنگین برای اخذ برگ معاینه فنی خودرو به مراکز معاینه فنی استان کرمانشاه مراجعه کرده اند.

وی افزود: استان کرمانشاه دارای ۶ مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین است که از ابتدای سال تاکنون ۱۸ بار از این مراکز توسط کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک بازرسی به عمل آمده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: تعداد ناوگان سنگین قبول شده در مراکز معاینه فنی استان ۱۳ هزار خودرو و ناوگان رد شده ۲ هزار و ۲۵۶ خودرو بوده است.

وی با بیان اینکه تمام وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین و نیمه سنگین موظف هستند در دوره‌های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام کنند، عنوان کرد: وظیفه اصلی مراکز معاینه فنی افزایش ایمنی تردد در خودرو‌های سنگین و کاهش آلودگی هوا است.

وی مدت اعتبار برگه‌های معاینه فنی صادر شده را برای خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین با عمر ۱۰ سال برابر ۶ ماه اعلام کرد و ادامه داد: این اعتبار برای خودرو‌های با عمر بالای ده سال برابر سه ماه است و بر اساس قانون هوای پاک، دوره معافیت انجام معاینه فنی از زمان تولید برای وسایل نقلیه سنگین شخصی و دولتی چهار سال و برای وسایل نقلیه عمومی یک سال است.

احمدی گفت: بسیاری از آیتم‌ها و شاخص‌ها در مراکز معاینه فنی به صورت کاملاً اتوماتیک، ماشینی و مکانیکی انجام می‌شود و اصلاً مرکز مربوطه، دخل و تصرفی در اندازه گیری‌ها ندارد و نمی‌تواند تخلف کند، چون تمام بررسی‌ها، رمزنگاری شده و عیناً در سیستم مربوطه ثبت می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.