فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

وظیفه ذاتی ارتش و سپاه دفاع از تمامیت ارضی کشور است

سردار حاجی زاده گفت:در دوران دفاع مقدس نوجوانان ما در یگان‌ها و تیپ‌ها نقش اساسی داشته و شاکله اساسی یگان‌ها را تشکیل می‌دادند.

سردار امیر علی حاجی زاده صبح امروز  در افتتاحیه فصل جدید اردو‌های راهیان پیشرفت، گفت: اگر راهیان پیشرفت شکافته، موقعیت و شرایط کشور تبیین شود و مسئولیت آنچه که به عهده شما عزیزان است بازگو شود، قطعاً به آینده توجه بیشتری می‌کنید؛ در تاریخ همه کشور‌ها حوادث مهمی رخ داده از جمله ایران عزیز که چهل و چهار سال از انقلاب آن می‌گذرد؛ ایران طی این سال‌ها روی گسل حوادث بوده و حوادث مختلفی را در فصل‌های متعدد پشت سر گذاشته که یکی از مهمترین این حوادث، جنگ تحمیلی هشت ساله بود.

وی افزود: در یک سو تمام دنیا شامل کشور‌های عربی، اروپا، آمریکا و شوروی سابق (بلوک شرق) به سرکردگی آمریکا به عنوان حامی صدام قرار داشتند و در این طرف همه مردم از اقشار مختلف شامل کسبه، بازاری، ارتش، سپاه، سربازان و مهم‌ترین قشر نقش آفرین در این حادثه دانش آموزان و نوجوانان بودند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه بیان کرد: همه دنیا به سرکردگی آمریکا و شوروی سابق در برابر ایران قرار داشتند و این جنگ تنها موضوعی بود که غرب و شرق با یکدیگر همراه بودند در واقع آن‌ها آمده بودند تا یکبار برای همیشه در دنیا انقلاب اسلامی را از بین ببرند؛ ایران در آن دوران با کمبود تجهیزات و امکانات مواجه بود، اما با این وجود در این جنگ اقشار مختلف جامعه پای کار آمدند؛ اگر میزان حضور نوجوانان و دانش آموزان و تعداد شهدا با عدد و رقم در این عرصه جهاد و جنگ بین المللی و مقابله با دشمنان بررسی شود نقش بی نظیر این قشر برای همگان و بویژه شما نوجوانان روشن می‌شود.

وی ادامه داد: این اردو‌ها به همین منظور برای آشنایی شما با تاریخ انقلاب و ایران عزیز و نیز آشنا شدن با موقعیت فعلی ایران و میزان پیشرفت و اقتدار برای نقش آفرینی در کشور عزیز است؛ در دوران دفاع مقدس با آن که نوجوانان و دانش آموزان به سن قانونی نرسیده بودند و از نظر قانونی تکلیفی نداشتند و در جنگ مسئولیتی برعهده آن‌ها نبود، ولی با احساس مسئولیت و تکلیف مداری باعث شد جمع زیادی از دانش آموزان پای دفاع از کشور حاضر شوند در جنگ تحمیلی بیست درصد جمعیت نوجوان و دانش آموز حضور داشتند و از تعداد کل شهدای دوران دفاع مقدس بیست درصد شهدای دانش آموز بودند.

سردار حاجی‌زاده تصریح کرد: این عدد بسیار زیادی است چراکه مثلاً از کادر سپاه ۴۰ هزار شهید دادیم و از برادران عزیز ارتشی تعداد زیادی شهید شدند، ولی ارتش و سپاه وظیفه ذاتیشان دفاع از تمامیت ارضی کشور است؛ تعدادی از رزمندگان نیز شامل عزیزان سرباز و تعدادی هم در قالب احتیاط فراخوان شده بودند و عده‌ای هم در قالب بسیجی از اقشار مختلف شرکت کرده بودند، ولی عدد حضور دانش آموزان به عنوان رزمنده و تعداد سی و شش هزار شهید دانش آموز معنا دار است و بسیاری از قهرمانان ملی کشور از قشر دانش آموز هستند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس نوجوانان و دانش آموزان ما در یگان‌ها و تیپ‌ها نقش اساسی داشته و شاکله اساسی یگا نها را تشکیل می‌دادند والبته باید گفت که نوجونان در همه حوادث مهم کشور قشر پرچمدار بوده و کارنامه درخشانی دارند. در پیروزی انقلاب اسلامی از سال ۵۶ که حضور یکپارچه ملت علیه طاغوت بصورت علنی همه اقشار مختلف حضور پیدا کردند دانش آموزان و نوجوانان نقش بی بدیلی داشتند در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی که جنگ بین المللی بود در گروه‌های جهادی در حوادث غیر مترقبه نقش بی نظیری داشتند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه عنوان کرد: امروز باید شما نوجوانان و دانش آموزان قدر خودتان را بدانید چرا که نوجوانان و دانش آموزان آن دوران که در حوادث مختلف نقش آفرینی کردند شما در امتداد همان نقش هستید که بایستی وضعیت کشور منطقه و خودتان را درک کنید که بتوانید ماموریت و ایفای نقش خودتان را به نحواحسن انجام دهید؛ یک روز مبارزه با طاغوت، یک روز در جنگ تحمیلی و مبارزه با استکبار و روز دیگر در حوزه سازندگی و اقتصاد.

وی ادامه داد: امروز باید شما عزیزان تاریخ انقلاب و کشور را بدانید و این اردو‌های راهیان پیشرفت برای آگاه شدن شما عزیزان نسبت به تاریخ چهل و چهار ساله انقلاب و حوادث رخ داده و وضعیت امروز کشور و میزان پیشرفت و اقتدار کشور براساس خودباوری و تکیه بر توان داخلی را بدانیم چراکه آینده متعلق به شماست و آینده سازان کشور شما هستید.

سردار حاجی‌زاده گفت: خداوند تبارک و تعالی به شما توفیق داده و از استعداد‌های بالایی نسبت به بقیه برخوردار هستید و این امکانات تحصیل با کمک‌های ملت ایران برای شما فراهم شده است. لذا؛ باید از این موقعیت استفاده بهینه کنید و در شرایط امروز کشور نقش جدی داشته باشید.

وی افزود: چندی پیش در دانشگاه مازندران عرض کردم عده‌ای از جوانان کشور با پول مردم درس خوانده و ادامه تحصیل دادند و تعداد کمی از آن‌ها، چون هدف نداشتند و دوست و دشمن را تشخیص ندادند به خارج رفته و در ناسا و یا پروژه‌های که علیه مردم مظلوم ایران و جهان مانند استارلینک که برای دنیا چتر بازکرده و نقشه دارند، حضور پیدا کرده و به دشمن خدمت می‌کنند؛ این عاقبت بدی برای یک جوان است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان خاطرنشان کرد: نسبت به وضعیت گذشته و حال باید تحلیل داشته باشید و دوست و دشمن را گم نکنید، چون درس خواندن و کسب علم هدف نیست بلکه وسیله‌ای است برای رسیدن به قرب الهی، خدمت به مردم و میهن عزیز و مظلومین جهان. قدر خود را بدانید و آماده برای نقش آفرینی آینده کشور باشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم ۱۰۵
۲۲:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
سپاه علاوه بر ساخت ماهواره و قرار دادن اون در فضا نیاز به تلسکوپ فضایی پیشرفته تر از تلسکوپ فضایی جیمز وب آمریکا دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم ۱۰۵
۱۶:۱۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
خدایا به حق شاه شهیدان
به حق مولا علی باب یتیمان
به حق اباالفضل آن ماه تابان
ماهواره بر قائم ۱۰۵ را به فضا برسان
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم ۱۰۵
۱۰:۳۱ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام سردار حاجی زاده موشک هایپرسونیک فتاح 400 ثانیه طول میکشه تا به اسرائیل برسه با استفاده از انرژی هسته ای یعنی سوخت موشک از انرژی هسته ای باشد دانشمندان هوافضای سپاه میتونن سرعت موشک رو به حدی افزایش بدن که این 400 ثانیه بشه 4 ثانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
سلام سردار اگه میشه موشک قاره پیما تست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ
فرازی از وصیت نامه شهید اسلام مهدی زین الدین:
اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام اعتقاد داشتن به امام حسین (ع) است هیچ کس نمی تواند پاسداری از اسلام کند در حالی که ایمان و یقین به ابا عبدالله الحسین (ع) نداشته باشد اگر امروز ما در صحنه های پیکار رزمیمو اگر ما پاسدار انقلابمان هستیمو اگر امروز پاسدار خون شهدا هستیم اگر مشیت الهی بر این قرار گرفته که به دست شما رزمندگان و ملت ایران اسلام در جهان پیاده شود و زمینه ظهور حضرت امام زمان (عج) فراهم گردد به واسطه عشق و علاقه و محبت امام حسین (ع) است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
طرح جدید سپاه پدافند موشکی از فضا با لیزر پدافند موشکی ایران از حالت زمین پایه فراتر رفته و با کمک شبکه ای از ماهواره ها و سلاح های لیزری به شکل فضا پایه در آید در این طرح ماهواره ها و حسگرهایی در خارج از جو زمین قرار داده میشود که موشک های دوربرد دولت های یاغی را پیش از پرتاب شناسایی خواهد کرد و در صورت پرتاب این موشک ها سامانه لیزری آن ها را نابود میکند در گام بعدی
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم 105
۱۵:۲۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
سلام خدا قوت سردار حاجی زاده کره شمالی باز هم موشک بالستیک شلیک کرد در ادامه تنش‌ها بین سئول و همسایه شمالی آن، کره جنوبی اعلام کرد پیونگ‌یانگ یک موشک بالستیک به سمت دریا پرتاب کرده است.
ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی از سواحل شرقی خود یک موشک بالستیک به سمت دریا پرتاب کرده است.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع ژاپن نیز ضمن تایید تلویحی این گزارش، اعلام کرد کره شمالی شی‌ای پرتاب کرده که می‌تواند موشک بالستیک باشد.

این گزارش‌ها در بحبوحه تشدید تنش در شبه جزیره کره منتشر می‌شود. کره جنوبی و آمریکا می‌گویند مشغول تقویت آمادگی نظامی در برابر برنامه تسلیحاتی کره شمالی هستند و در ماه‌های اخیر دست به برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک زده‌اند.

افزون بر این، آمریکا تا کنون دو زیردریایی هسته‌ای خود را به کره جنوبی فرستاده است.دومین زیردریایی هسته‌ای آمریکا امروز به آب‌های کره‌جنوبی رسید. گفته می‌شود زیردریایی یو. اس. اس کنتاکی آمریکا مجهز به موشک بالستیک و تخصص آن سلاح هسته‌ای است.

پیش از آن کره شمالی آمریکا را به اقدام اتمی تهدید کرده و گفته بود در صورت استقرار ناو‌ها و زیردریایی‌های هسته‌ای واشنگتن در کره جنوبی، پاسخ هسته‌ای خواهد داد.
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم 105
۰۹:۵۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
یا الله _ یا پنج تن آل عبا _ یا فاطمه الزهرا _ یا چهارده معصوم خودتون یک کاری کنین امسال هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از موشک ماهواره بر جدید قائم 105 رونمایی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم ۱۰۵
۲۳:۵۴ ۲۹ تير ۱۴۰۲
سردار حاجی زاده از رعد و برق الگو برداری کنید و یک سلاح مخوف بسازید یک دنیا ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم 105
۱۹:۳۴ ۲۵ تير ۱۴۰۲
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَی الْاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ ، عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین
فرا رسیدن ماه محرم الحرام را خدمت شما سردارحاجی زاده و همه دانشمندان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تسلیت عرض می نماییم سردار کی ماهواره بر قائم 105 را رونمایی می کنید بخدا دل تو دلمون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم 105
۱۸:۱۸ ۲۰ تير ۱۴۰۲
از پدافند ضد هایپرسونیک پیشرفته سپاه کی رونمایی می کنید برا دیدنش لحظه شماری می کنیم سردار
آخرین اخبار