شرکت۲۱۸ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: هفته آینده ۲۱۸ نفر از خراسان جنوبی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن شرکت کردند.

سلمانی رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: در هفته آتی آزمون شفاهی اعطای مدرک تخصصی به حفاظ برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه این آزمون در پنج حوزه بیرجند، قاین، طبس، فردوس و درمیان برگزار می‌شود، افزود: در این آزمون در مرحله اول ۳۱۱ نفر شرکت کردند که از این تعداد ۲۱۸ نفر به مرحله دوم راه پیدا کردند.

سلمانی بیان کرد: با موفقیت در این آزمون براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به افراد مدرک رسمی معادل مدارک دانشگاهی داده می‌شود به این صورت که مدرک درجه پنج برای حفظ ۱۰ جزء معدل دیپلم، مدرک درجه چهار برای حفظ ۲۰ جزء معادل فوق دیپلم و مدرک درجه ۳، ۲ و یک برای حفظ کل قرآن معدل لیسانس و بالاتر است.

او گفت: تاکنون در خراسان جنوبی تعداد ۱۷۵ نفر موفق شده اند که مدرک تخصصی حفظ را کسب کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه تلاش ما بر رونق بیشتر فعالیت‌های قرآنی در بطن جامعه است، یادآور شد: البته اعطای مدارک عمومی حفظ قرآن نیز برگزار می‌شود که در این زمینه نیز اطلاع رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.