تایوان از حضور کشتی‌های جنگی چینی در اطراف این جزیره خبر داد

وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای از رزمایش نظامی دریایی و هوایی چین در اطراف این جزیره خبر داد.

چین تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و بار‌ها بر بازگشت این جزیره به سرزمین مادری تأکید کرده است. با این حال آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش با مداخله در امور داخلی پکن، بر حفظ وضعیت موجود این جزیره تأکید کرده‌اند. از این رو مقامات چین با ابراز خشم از تصمیمات آمریکا استفاده از گزینه نظامی برای بازگشت این جزیره تحت حاکمیت پکن را رد نکرده‌اند.

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع تایوان امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ۴ کشتی جنگی چینی اقدام به انجام گشت‌های آمادگی رزمی در نزدیکی این جزیره کرده‌اند. 

در این بیانیه آمده است: «۳۴ هواپیمای جنگی چین نیز به طور همزمان اقدام به گشت‌زنی در نزدیکی تایوان کردند و که از آن میان، ۲۹ جنگنده از خط مرزی تعیین شده به عنوان مرز هوایی جزیره عبور کردند.»

با گسترش تهدید‌های چین علیه تایوان، مقامات تایپه به دنبال افزایش سطح آمادگی رزمی خود به منظور دفاع از این جزیره در برابر پکن برآمده‌اند. دریافت کمک‌های تسلیحاتی از آمریکا یکی از این موارد است که باعث خشم مقامات چین شده است. 

وزارت دفاع تایوان می‌گوید در واکنش به رزمایش‌های نظامی دائمی چین در اطراف این جزیره، نیرو‌های نظامی تایپه از ۲۴ تا ۲۷ ژوئیه رزمایش‌های نظامی گسترده به منظور آمادگی برای مقابله با حمله احتمالی ارتش چین را به اجرا درآورده‌اند. 

کنگره آمریکا به تازگی از اختصاص بسته کمک‌های نظامی جدید واشنگتن به تایپه خبر داده است. براساس مصوبه کنگره، دولت آمریکا موظف به تأمین نیاز‌های تسلیحاتی تایوان به منظور ایجاد آمادگی نظامی این جزیره برای مقابله با تهدیدات چین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۰ تير ۱۴۰۲
نه
آخرین اخبار