نیرو‌های نظامی روسیه همزمان با برگزاری نشست ناتو بخش‌هایی از کی‌یف را بمباران کردند.

در حالی که نشست ناتو در لیتوانی جریان دارد و رهبران این ائتلاف نظامی بامداد چهارشنبه برای دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین آماده می‌شدند، حملات پهپادی شبانه روسیه به پایتخت اوکراین برای دومین شب پیاپی ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همزمان با نشست ناتو در لیتوانی که گفته می‌شود با هدف مقابله با تهدیدات امنیتی مسکو است، ارتش اوکراین گفت که روسیه یک حمله هوایی علیه کی‌یف اجرا کرد.

سرهی پاپکو، رئیس اداره نظامی اوکراین در کانال تلگرامی نوشت: دشمن برای دومین مرتبه در این ماه حمله هوایی علیه کی‌یف انجام داد. پاپکو مدعی شد که سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین تمام پهپاد‌هایی که روسیه پرتاب کرد، قبل از رسیدن به اهدافشان سرنگون کردند. با این حال اطلاعاتی در مورد خسارات و تلفات احتمالی در دست نیست.

به گفته نیروی هوایی اوکراین، هشدار‌های حمله هوایی به مدت یک ساعت در کی‌یف و برای مدت بیشتری در سایر مناطق شرقی اوکراین به صدا درآمدند.

نشست سران ناتو در ویلنیوس که از سه‌شنبه آغاز شد، متمرکز بر واکنش به حمله روسیه به اوکراین است و رهبران این ائتلاف نظامی قرار است اولین برنامه‌های جامع ناتو پس از پایان جنگ سرد را برای دفاع در برابر هرگونه حمله ادعایی از سوی مسکو تأیید کنند.

در همین حال دیمتری مدودف، جانشین دبیر شورای امنیت روسیه در واکنش به اجلاس جاری ناتو در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی گفت که افزایش کمک‌های نظامی این پیمان به اوکراین، زمان آغاز جنگ جهانی سوم را نزدیک می‌کند.

او افزود، «به‌رغم دیدگاه جنون‌آمیز رهبران غربی، آن‌ها نتوانستند شرایط را عوض کنند» و افزود: «کشور‌های غربی (در رابطه با اوکراین) در بن‌بست قرار گرفتند.»

سخنان مدودف در واکنش به مواضع ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو عنوان شد که در روز‌های اخیر در اجلاس این پیمان نظامی گفت، رهبران ناتو با هدف مقابله با روسیه بر یک برنامه دفاعی گسترده و مشترک توافق کردند.

پیش از این نیز وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود که به‌زودی کمک نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری شامل تسلیحات خوشه‌ای در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۱ تير ۱۴۰۲
حمله ی دولت ایران به بورس و مردم زمین خورده ی خودتان هم پست بذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۱ تير ۱۴۰۲
هر حمله ای به خاک اوکراین در حقیقت چند برابر باید هزینه بپردازد این جنگ باتلاق است همین حالا باز صلح بهترین گزینه است حتی تمام شرایط اوکراین را بپذیرد.
آخرین اخبار