بررسی راه های توسعه همکاری چند جانبه و دو جانبه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

در اجلاس ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو اکو، راه های توسعه همکاری چند جانبه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بررسی می شود.

طبق گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سومین اجلاس ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو، راه های توسعه همکاری چند جانبه و دو جانبه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار می گیرد.
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در   سومین اجلاس وزرای ارتباطات کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی موسوم به اکو که با حضور ۱۱ هیات عالی رتبه از کشورهای عضو اکو، کشورهای منطقه و برخی سازمان های بین المللی درحال برگزاری است، به همراه برخی هیات های عالی رتبه حاضر در اجلاس از نمایشگاه جانبی ارائه توانمندی شرکت های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بازدید کرد. در طول این بازدید شرکت های ایرانی به معرفی دستاوردها و توانمندی های خود در این حوزه پرداختند.

در پایان این بازدید وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران گفت: ما افتخار داریم که امروز میزبان اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو و همچنین مسئولان برخی از سازمان های بین المللی باشیم.

وی ادامه داد: در مدت برگزاری این اجلاس به منظور آشنایی هیئت های عالی رتبه کشورهای شرکت کننده با توانمندی ها و دستاوردهای شرکت های ایرانی در بخش های گوناگون ارتباطات و فناوری اطلاعات، با همت همین شرکت ها نمایشگاهی را ترتیب دادیم تا بخش کوچکی از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش های همچون سخت افزار، نرم افزار، سرویس های برخط و سکوهای بومی را معرفی کنیم.

وزیر ارتباطات تشریح کرد: همچنین ما جلسات دو جانبه ای را برای شرکت ها و کسب و کارهای ایرانی با وزرای شرکت کننده و همچنین هیات های خارجی حاضر در اجلاس تدارک دیده ایم تا شرکت های ایرانی بتوانند ظرفیت هایی خودشان را برای کشورهای حاضر در این اجلاس تشریح کنند و راه های توسعه همکاری و بازارسازی برای محصولات ایرانی را بررسی کنیم و بتوانیم با پیگیری های بعدی و تعاملات هرچه بیشتر در این زمینه به راه کارهای عملیاتی دست پیدا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار