همکاری مردم برای انتقال خون با وجود کمبود نیرو

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: با وجود کمبود نیرو در مرکز خون گیری قاین، شاهد همکاری خوب مردم برای اهدای خون هستیم.

مهدی زاده مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در مراسمی که با حضور جمعی از خیرین سلامت و اسحاقی نماینده شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در محل مرکز انتقال خون قاین برگزار شد با اشاره به اینکه در یک سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ نفر در قاین خون اهدا کرده اند گفت: یک سال از راه اندازی مرکز انتقال خون قاین به شکل تمام وقت می‌گذرد و با توجه به کمبود نیرو، ولی میزان حضور مراجعه کنندگان نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

او به کمک ۱۵۰ میلیون تومانی خیرین شهرستان قاینات برای تأمین سیستم سرمایشی مرکز انتقال خون اشاره کرد و افزود: همکاری خیرین سلامت در قاینات زبانزد است.

مهدی زاده با بیان این که هدف ما ارتقای مرکز خون گیری قاین است و این نیازمند همکاری مردم با این مرکز است بیان کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان قاینات، از مردم عزیز درخواست داریم که در این زمینه همکاری بیشتری با مرکز انتقال خون قاین داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان نسبت اهدا به جمعیت را ۲۴ در هزار اعلام کرد و گفت: در سطح کشور ۵۵ درصد اهدا کنندگان، اهدا کننده مستمر هستند و این میزان در قاین به بیش از ۴۲ درصد رسیده است.

اسحاقی نماینده مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به صنایع خطر آفرین و حوادث و ظرفیت کمیسیون بهداشت امیدواریم به زودی شاهد ارتقای این مرکز به پایگاه انتقال خون باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.