تقویت فرهنگ اقوام راهکار مقابله با فرهنگ تهاجمی غرب است

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تقویت فرهنگ اقوام ایرانی راهکار مقابله با فرهنگ تهاجمی غرب است، گفت: رسیدگی به طرح‌های نیمه‌تمام فرهنگی از اولویت‌های کاری دولت در این استان به شمار می‌رود که نیازمند توجه بیشتری است.

غلامعلی حیدری روز پنج شنبه ۲۳ تیر در نشستی با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرکرد افزود: جای کار و اقدام در حوزه فرهنگ و هنر بسیار است و چهارمحال و بختیاری با وجود دارا بودن ظرفیت‎ها و استعداد‌های مختلف فرهنگی اندکی در این حوزه ضعف دارد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی طرح نیمه تمام فرهنگی در این استان وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه دولت سیزدهم توزیع عادلانه منابع را با اختصاص اولویت به مناطق کمتر برخوردار در راس اقدامات خود قرار داده است، توانسته است بخشی از ناترازی‌های را در این حوزه برطرف کند و امید است با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان این بحث با جدیت بیشتری پیگیری شود.

استاندار در ادامه با برشمردن برخی ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در حوزه‌های اقتصادی، کشاورزی و گردشگری و با بیان اینکه اقدامات خوبی پس از سفر رییس جمهور به استان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری شکل گرفته است، یادآور شد: خدمات فراوانی در دولت در این مدت انجام شده است، اما مشکل عمده در بحث اطلاع‌رسانی این اقدامات است.


بیشتر بخوانید


حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به نام‌گذاری ۲۰ بهمن با عنوان روز چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام فرهنگی که در دولت سیزدهم با همراهی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثمر رسید، یادآور اعلام وفاداری مردم این استان به ویژه عشایر بختیاری به امام خمینی (ره) است و کاری خوشایند برای چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

وی همچنین حضور همیشه در صحنه مردم استان در مناسب‌های مختلف را متذکر شد و درباره برگزاری جشن بزرگ غدیر در استان به عنوان یک اقدام مهم فرهنگی تصریح کرد: مردم در این جشن حماسه آفریدند و به صورت خودجوش در صحنه حاضر شدند، برنامه‌ای همراه با معنویت و انسجام شکل گرفت و باز هم مردم صحنه‌ای دیگر از عشق به ولایت و بصریت خود را به نمایش گذاشتند.

استاندار چهارمحال و بختیاری از جشن عید غدیر به عنوان نقطه عطفی در حوزه فرهنگی و اجتماعی استان یاد کرد و ادامه داد: از دیگر اقدامات فرهنگی و هنری قابل توجه در این استان می‌توان به جشنواره موسیقی زاگرس نشینان در بروجن و همچنین جشنواره ملی اقوام و عشایر در فارسان اشاره کرد که در مدت برگزاری آن‌ها، نمایشی از وحدت و همدلی میان قومیت‌ها به اجرا درآمد.

حیدری در ادامه از همدلی میان خدمتگزاران مردم در استان و مجمع نمایندگان و مسئولان یاد کرد و افزود: با همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، اعتبارات خوبی برای این استان جذب شد و در بحث فرهنگی هم با توجه به محرومیت تاریخی این استان لازم است توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی ساخت و تکمیل ۲۰ فرهنگسرا، مجتمع قرآنی و سینما را از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری در خرداد سال گذشته برشمرد و ادامه داد: فصل کاری در این استان محدود است و همچنان در برخی موارد مشکلاتی وجود دارد، تقویت از هنرمندان و حمایت از آنان نیز در برنامه‌ها گنجانده شده که امید می‌رود با سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، راهکار‌های مناسبی برای این موضوعات اتخاذ شود.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز پنج شنبه ۲۲ تیر به همراه جمعی از مسئولان وزارت متبوع به شهرکرد سفر کرده است.

نشست با مجمع نمایندگان، استاندار، نماینده، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، حضور در جلسه شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری و مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی محلی زاگرس نشینان از برنامه‌های کاری وی در سفر یک روزه به شهرکرد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار