هشدار سطح نارنجی برای افزایش ارتفاع موج در سواحل کشور

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای افزایش سرعت وزش باد و رسیدن ارتفاع امواج به ۲ متر در سواحل جنوبی کشور صادر شده است.

امین حسین نقشینه، کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج تا دو متر از از فردا تا ظهر یکشنبه  صادر شده است.

نقشینه افزود: افزایش سرعت وزش باد تا محدوده ۳۸ نات (حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت) و افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۲ متر در سواحل جنوبی کشور و بیش از ۲ متر در فراسواحل استان بوشهر و خوزستان پیش بینی می‌شود.

او می‌گوید: نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان درگیر این سامانه خواهند بود. غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در تردد‌های دریایی با شناور‌های سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناور‌های مسافربری و آسیب به تور‌های صیادی وقفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی درسواحل و فراسواحل از جمله مخاطرات این سامانه است.

نقشینه گفت: اجتناب از فعالیت‌های شنا وغواصی، جلوگیری از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل توصیه می‌شود.

او گفت: در حال حاضر دمای هوا در تهران به 38 درجه رسیده است که این افزیش دما تا فردا ادامه خواهد داشت.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار