ایتالیا با تانک‌های آلمانی ارتش خود را تقویت می‌کند

دولت ایتالیا در نظر دارد با خرید تانک‌های لئوپارد ۲ ساخت آلمان، ارتش خود را تقویت کند.

کشور‌های اروپایی عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا یک دهه پیش هزینه‌های بسیار کمی در حوزه‌های نظامی انجام می‌دادند به طوری که این میزان کمتر از ۲ درصد تولید ناخالص داخلی آن‌ها بود، زیرا آمریکا بار اصلی امنیت کشور‌های عضو این ائتلاف را به دوش می‌کشید. طی سالیان اخیر به ویژه همزمان با آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، این کشور‌ها مجبور به افزایش هزینه‌های نظامی خود شده اند. ایتالیا یکی از این کشور‌ها محسوب می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت ایتالیا از برنامه خود برای خرید تانک‌های لئوپارد ۲ ساخت آلمان به منظور تقویت نیروی زمینی برای مقابله با تهدیدات احتمالی خارجی خبر داد. 

ایزابلا روتی، یکی از اعضای اصلی حزب حاکم ایتالیا امروز در پارلمان این کشور گفت: ما باید به دنبال تقویت قابل توجه نیروی زمینی خود باشیم که خرید تانک‌های لئوپارد ۲ یکی از بهترین استراتژی‌های در این زمینه است. 

وی افزود: دولت ایتالیا در نظر دارد طی یک بازه زمانی دو ساله، بودجه نظامی این کشور را افزایش دهد. ما برنامه بودجه ۴ میلیارد یورویی در سال ۲۰۲۴ را کنار گذاشته ایم. دولت در نظر دارد پیش از انجام هر گونه اقدام رای موافق پارلمان را در این زمینه جلب کند. 

منابع دفاعی ایتالیا می‌گویند ارتش کشور در حال حاضر ۲۰۰ تانک سری آریتی در اختیار دارد که از این میان تنها ۵۰ دستگاه آن به طور فعال در حال استفاده از سوی نیروی زمینی است. دولت در نظر دارد همزمان با خرید تانک‌های لئوپارد، اقدام به نوسازی تانک‌های قبلی آریتی کند. 

تاکنون دولت آلمان و ایتالیا توافقی درباره خرید تانک‌های لئوپارد ۲ انجام نداده اند. با این حال، از آنجا که هر دوی این کشور‌ها جزو سازمان ناتو محسوب می‌شوند، در صورت درخواست رم، برلین به فوریت این درخواست پاسخ خواهد داد. آمریکا یکی از حامیان اصلی افزایش بودجه نظامی کشور‌های اروپایی عضو سازمان ناتو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار