پیشرفت ۴۰ درصدی طرح‌های ساخت باند دوم در خراسان جنوبی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از پیشرفت ۴۰ درصدی طرح‌های ساخت باند دوم در استان خبر داد.

مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۸۵۰ کیلومتر باند دوم در استان تکمیل و مورد استفاده کاربران جاده‌ای قرار گرفته است و هم اکنون ۵۵۵ کیلومتر باند دوم در محور‌های استان با ارزش قرارداد ۶ هزار میلیارد تومان در دست ساخت است که اجرای این طرح‌ها به صورت میانگین حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او با اشاره به اینکه بهسازی و توسعه راه‌های دوبانده خراسان جنوبی بخش قابل توجهی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور را به خود اختصاص داده و باعث شتاب بخشی به طرح‌های راهسازی شده است افزود: هدف گذاری کرده ایم تا امسال ۱۲۰ کیلومتر باند دوم در محور‌های سطح استان با اعتبار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

مودی ادامه داد: بخش مهمی از احداث ۱۲۰ کیلومتر باند دوم در سه کریدور اصلی مشهد - چابهار در محور نهبندان - بیرجند، بیرجند - قاین و کریدور بندرعباس - مشهد در محور‌های طبس – بیرجند، طبس- یزد و طبس - اصفهان در دستور کار است.


بیشتر بخوانید


سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۰ کیلومتر باند دوم در استان آسفالت شده و در مرحله نصب علائم و ایمن‌سازی است که برنامه‌ریزی شده تا پایان شهریور ۳۰ کیلومتر آن با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

او گفت:از این مقدار ۴ کیلومتر در ورودی خور، ۱۳ کیلومتر در محور قاین - کالشور و ۱۳ کیلومتر در محور دیهوک به راور بوده است.

خراسان جنوبی ۱۷ هزار و ۱۶۲ کیلومتر راه دارد که از این میزان ۸۵۰ کیلومتر باند دوم، ۸۸۲ کیلومتر راه اصلی، چهار هزار و ۷۱ کیلومتر راه فرعی، ۵ هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت، هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالت شوسه و ۴ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه آسفالت خاکی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار