هشدار وضعیت قرمز در ایتالیا به خاطر گرمای شدید هوا

به خاطر گرمای شدید هوا در ۱۶ شهر ایتالیا وضعیت قرمز اعلام شده است.

در حالی که گرمای شدید هوا در جنوب اروپا همچنان ادامه دارد و این قاره با احتمال رکوردشکنی دما مواجه است، گزارش‌ها حاکی از آن است که در ۱۶ شهر ایتالیا هشدار قرمز اعلام شده است.

به گزارش گاردین، رم، فلورانس و بولونیا از جمله شهر‌هایی هستند که تحت تاثیر موج گرما قرار گرفته‌اند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که جزایری مثل سیسیل و ساردینیا می‌توانند شاهد افزایش دما تا ۴۹ درجه سانتیگراد باشند که بالاترین دمای ثبت شده در قاره اروپاست.

هشدار قرمز بدین معناست که حتی افراد سالم نیز ممکن است بر اثر گرمای شدید آسیب ببینند. دولت ایتالیا به افرادی که در مناطق هشدار ساکن هستند توصیه کرده از تابش مستقیم نور خورشید بین ساعت ۱۱ صبح تا ۶ عصر اجتناب کنند. همچنین به مردم توصیه شده که مراقب سالمندان و افراد آسیب‌پذیر باشند.

در روز‌های اخیر، در پی موج گرما و هم چنین پدیده «ال نینو» دمای هوای یونان نیز به ۴۰ درجه سانتیگراد و بالاتر از آن رسیده است. در پی این گرمای شدید، محوطه تاریخی «آکروپولیس» تعطیل شد و گردشگران موفق به بازدید نشدند. 

ال‌نینو یکی از چرخه‌های مشهور آب و هوایی جهان است که هر ۲ تا ۷ سال یک‌بار باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب و هوای کره زمین می‌شود. از جمله این ناهنجاری‌ها می‌توان به سیلاب‌های ناگهانی، خشکسالی، قحطی و اپیدمی اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار