رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس:

مجوز پذیره‌نویسی دومین صندوق املاک و مستغلات صادر شد

ایرانشاهی گفت: مجوز پذیره‌نویسی دومین صندوق املاک و مستغلات صادر شده است و مدیر صندوق از امروز به مدت یک ماه مهلت دارد پذیره‌نویسی را انجام دهد.

علی‌اکبر ایرانشاهی، رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس با بیان اینکه دومین صندوق املاک و مستغلات مجوز پذیره‌نویسی گرفت و از امروز تا یک ماه آینده، مدیر صندوق مهلت انجام پذیره‌نویسی دارد گفت: پذیره‌نویسی صندوق املاک و مستغلات به دو روش امکان‌پذیر است. در روش اول ابتدا املاک و مستغلات به صندوق منتقل شده و سپس پذیره‌نویسی صورت می‌گیرد. در این حالت وجه حاصل از پذیره‌نویسی، بابت بخشی از ثمن معامله پرداخت می‌شود؛ به این معنا که ابتدا دارایی مورد نظر خریداری و پس از آن پذیره‌نویسی انجام می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: پذیره‌نویسی اولین صندوق املاک و مستغلات به روش فوق انجام شد، اما در دومین روش که دومین صندوق املاک و مستغلات از این روش پذیره‌نویسی خواهد کرد، ابتدا پذیره‌نویسی نقدی صورت گرفته و پس از جمع‌آوری منابع، نسبت به خرید ملک متناسب با مبلغ پذیره‌نویسی با رعایت مفاد اساسنامه و امیدنامه، اقدامات لازم انجام می‌شود.

به گفته رئیس مرکز نظارت بر صندوق‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس، در حال حاضر مجوز پذیره‌نویسی دومین صندوق با نام صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات نیک رای با مدیریت گروه مالی دانایان صادر شده و از ۲۴ تیرماه به مدت یک ماه، مدیر مهلت دارد پذیره‌نویسی را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در روش اول، سرمایه‌گذار با آگاهی از املاک و مستغلات موضوع سرمایه‌گذاری اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و، اما در روش دوم، سرمایه‌گذار با اعتماد به مدیر صندوق، اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند.

ایرانشاهی در پایان گفت: سرمایه‌گذاران برای دستیابی به طرح توجیهی و امیدنامه این صندوق می‌توانند به تارنمای صندوق مراجعه کنند. همچنین خرید واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق مذکور از طریق شبکه کارگزاری امکان‌پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۵:۲۱ ۲۵ تير ۱۴۰۲
بورس . نمیدونم بخندم یا گریه کنم . شاید مطلبی که مینویسم اصلا ربطی به تیتر خبر نداشته باشه ولی شاید یکی این نظر منو بخونه و بفهمه که فعلا اصلا تحت هیچ عنوانی فریب خرید هیچ سهمی را نخوره .یک عده رانت دار و مافیا کل بورس و سرمایه ملت و دارن غارت میکنن حالا اون یک عده کی هستن نمیدونم ولی اینو میدونم که کل بورس پر از فساده بخصوص هماهنگی عجیبی بین ناشرین و حقوقیها و صندقها و ناظرین وجود داره که خیلی شیک سرمایه ملتو میدزدن و هیچکس هم پاسخگو نیست
آخرین اخبار