رزمایش دفاع موشکی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در واکنش به پرتاب موشک بالستیک کره شمالی، رزمایش‌ دفاع موشکی را در آب‌های بین المللی دریای ژاپن برگزار کردند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی امروز یکشنبه به نقل از نیروی دریایی این کشور گزارش داد که آمریکا، کره جنوبی و ژاپن رزمایش‌های سه جانبه دفاع موشکی را در آب‌های بین المللی دریای ژاپن برگزار کردند.

یک مقام نیروی دریایی کره جنوبی یونهاپ گفت: «این رزمایش به عنوان فرصتی برای تقویت توانایی‌های ارتش ما در برابر موشک‌های بالستیک و بهبود همکاری امنیتی میان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن، تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی بود».

یونهاپ تصریح کرد که این مانور‌ها حول سناریوی پرتاب موشک بالستیک توسط کره شمالی سازماندهی شده و سه ناوشکن مجهز به Aegis را به نمایش گذاشته است.

آخرین باری که آمریکا، ژاپن و کره جنوبی یک رزمایش دفاع موشکی سه جانبه برگزار کردند در آوریل بود.

روز چهارشنبه، پیونگ یانگ موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) نوع جدید هواسونگ-۱۸ را آزمایش کرد. اعتقاد بر این است که این موشک بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر (۶۲۱ مایل) در حداکثر ارتفاع بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر در یک مسیر بلند پرواز کرده است.

کره جنوبی پس از آخرین پرتاب موشک پیونگ یانگ، تحریم‌های جدیدی را علیه چهار فرد و سه نهاد کره شمالی اعمال کرد. آمریکا و کره جنوبی روز پنجشنبه در واکنش به پرتاب موشک ICBM توسط کره شمالی، رزمایش هوایی مشترک برگزار کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار