نصب پرده جدید کعبه + فیلم

رئیس کل امور مسجدالحرام از تعویض پرده جدید خانه خدا در روز سه‌شنبه هم‌زمان با شب اول محرم ۱۴۴۵ قمری خبر داد.

عربستان اعلام کرده است که پرده جدید خانه خدا در کارگاهی توسط سعودی‌ها دوخته شده و در حال حاضر، این پرده آماده انتقال به مسجدالحرام است و قرار است پرده جدید کعبه امسال هم‌زمان با شب اول ماه محرم تعویض می‌شود. این در حالی است که در سال‌های گذشته، پرده جدید کعبه در روز عرفه زمانی که زائران حج تمتع در صحرای عرفات حضور داشتند، نصب می‌شد.

شیخ عبدالرحمن السدیس، رئیس کل امور مسجدالحرام درمورد تعویض پرده خانه خدا گفت: پرده جدید کعبه سه‌شنبه هم‌زمان با شب اول محرم ۱۴۴۵ قمری و سال جدید، بعد از نماز عشاء طی مراسمی با حضور مقامات و همچنین زائران تعویض می‌شود.

گفتنی است که برای تعویض پرده خانه خدا، اطراف کعبه توسط نیروی سعودی بسته می‌شود و گروهی بر بام خانه خدا می روند و پرده جدید را نصب می‌کنند و پس از آن، عملیات دوخت و محکم‌سازی صورت می‌گیرد.

سعودی‌ها پس از تعویض پرده کعبه، بخشی از پرده قبلی را به عنوان هدیه به مسئولان کشور‌های مختلف می‌دهند و بخشی را در موزه پرده کعبه می گذارند.

همچنین، روی پرده خانه خدا آیاتی از کلام الله مجید با طلا و نقره نقش بسته است که در ادامه، فیلمی از مراحل نهایی آماده‌سازی پرده جدید کعبه را مشاهده می‌کنید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار