شورای نگهبان حافظ حقوق ملت

مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه گفت : انتظار ما از شورای نگهبان این است که کما فی السابق با صلابت و مقتدرانه و با حفظ موازین شرعی و قانونی در صیانت از حقوق ملت و انقلاب اسلامی بدرخشد.

رسول بهرامی‌پور مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه در نشستی خبری به مناسبت چهل و سومین سالگرد تأسیس شورای نگهبان با حضور رئیس دفتر شورای نگهبان استان کرمانشاه برگزار شد با تبریک سالروز تشکیل شورای نگهبان، گفت : شورای نگهبان یکی از نهاد‌های برخاسته از انقلاب اسلامی است که امامین انقلاب اسلامی بار‌ها و بار‌ها بر حفظ شأن و جایگاه این نهاد انقلابی تأکید داشتند.

وی افزود: براساس قانون اساسی شورای نگهبان به عنوان حافظ قانون اساسی در کشور نقش‌آفرین است و این هم مختص انقلاب اسلامی نیست و در همه کشور‌ها چنین نهادی با عناوین دیگری مثل دادگاه قانون اساسی وجود دارد.

مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است که شورای نگهبان در گذشته این رسالت را به خوبی انجام داده است.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای تحت تأثیر هیاهو‌های بیگانگان و اجانب به ویژه در ایام نزدیک به انتخابات‌ها علیه شورای نگهبان موضع می‌گیرند و اظهارنظر می‌کنند که البته این‌ها کسانی هستند که می‌توان آن‌ها را نابالغان سیاسی نامید، زیرا کسانی که به بلوغ سیاسی رسیده باشند نهاد‌های سیاسی حاکم بر کشور را می‌پذیرند.

بهرامی‌پور خاطرنشان کرد: امروز هم در آستانه انتخابات بسیار مهم مجلس شورای اسلامی قرار داریم که انتظار جامعه حقوقی وفادار به انقلاب اسلامی و حقوق دانان بسیجی از شورای نگهبان این است که کما فی السابق با صلابت و مقتدرانه و با حفظ موازین شرعی و قانونی در صیانت از حقوق ملت و انقلاب اسلامی بدرخشد و به رسالت خویش عمل کند و فرامین و توصیه‌های مقام معظم رهبری را موردنظر قرار داده و عمل به این توصیه‌ها را در اظهار نظر‌های احراز صلاحیت‌ها مدنظر قرار دهد.

بهرامی‌پور ابراز امیدواری کرد که اقدامات عملی کاندیدا‌های احتمالی در تبعیت‌پذیری از قانون اساسی و اصل ولایت فقیه در نظر شورای محترم نگهبان مدنظر قرار گیرد و افزود: امروز به تعبیر مقام معظم رهبری همه باید قانون را فصل الخطاب قرار دهند.

مدیر سازمان بسیج حقوق دانان استان کرمانشاه با اعلام آمادگی حقوق دانان بسیجی برای هرگونه همکاری با دفتر شورای نگهبان استان و فعالیت‌های جهاد تبیین پیرامون حقوق انتخاباتی مردم، اظهار کرد: امیدوار هستیم با اقدامات مؤثر شورای نگهبان شاهد ورود نیرو‌های مؤمن، ارزشی، انقلابی، خدمتگزار، جهادی و در تراز انقلاب اسلامی به عرصه انتخابات مجلس باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار