جان کری به چین سفر کرد

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور آب و هوا وارد پکن شد.

رسانه های دولتی چین گزارش دادند که جان کری، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور آب و هوا روز یکشنبه وارد چین شد تا مذاکرات متوقف شده بین دو کشوری که بیشترین تولیدکننده گازهای گلخانه ای جهان هستند را از سر بگیرد.

تلویزیون دولتی CCTV در هنگام ورود کری به پکن گفت که از روز دوشنبه، "چین و آمریکا تبادل نظر عمیقی" در مورد مسائل آب و هوایی خواهند داشت.

جان کری پس از وزیر خزانه داری و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، سومین مقام ارشد آمریکایی است که طی چند هفته اخیر از چین بازدید می‌کند. او دو بار در سال ۲۰۲۱ به چین سفر کرده بود.

چین و آمریکا دو منبع عمده انتشار دی اکسید کربن در جهان محسوب می‌شوند. از همین رو، همکاری این دو ابرقدرت به عنوان بخشی حیاتی از تلاش‌های جهانی برای مهار گرمایش جهانی تلقی می‌شود.

کارشناسان آب و هوا می‌گویند با توجه به تنش‌های سیاسی مداوم بین دو طرف، انتظار ندارند سفر کری به مذاکرات اقلیمی شتاب بیشتری بدهد، اما زمینه‌های همکاری بالقوه در موضوعاتی مانند کاهش انتشار متان، به عنوان یک گاز گلخانه‌ای مضر، قابل انتظار است. مذاکرات رسمی چین و آمریکا در خصوص مسائل زیست محیطی در اوت گذشته پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان به حالت تعلیق درآمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۵ تير ۱۴۰۲
امضاش رو هم برد؟
آخرین اخبار