مقدس زاده:

چالش‌های بافت کهن شیراز نیازسنجی می‌شوند

شهردار منطقه ۲ شیراز از اهتمام مدیریت شهری به منظور رسیدگی به مشکلات بافت اصیل و کهن در این محور از کلانشهر شیراز خبر داد. 

محمد مقدس زاده در بازدید از مناطق قدیمی این محور با تاکید بر این موضوع که بافت‌های کهن در زمره ثروت‌های تکرارنشدنی کلانشهر‌ها قرار می‌گیرند، گفت: به موازات فراز‌های ارزشی که در سومین حرم اهل بیت «ع» وجود دارد، هویت شیراز مبتنی بر بافت اصیل این شهر است و برای پاسداشت این ظرفیت‌های تاریخی در منطقه دو از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستیم.

او با تاکید بر این موضوع که بافت اصیل شیراز از گستردگی چشمگیری برخوردار است، گفت: یکی از رسالت‌های اصلی ما آسیب شناسی چالش‌هایی است که بافت کهن شهر شیراز در منطقه ۲ به آن مبتلا شده و برای غلبه بر آن‌ها نیاز‌های محلات به صورت جداگانه احصا و در دستور کار قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: امیدواریم با حل شدن مشکلاتی که در بافت کهن شیراز وجود دارد اهالی شریف این مناطق که در زمره شیرازی‌های اصیل هستند از مهاجرت به دیگر مناطق خودداری کرده و شاهد بازگشت دیگر همشهریان اصیل به بافت کهن شهرمان باشیم.

براساس این گزارش شایان ذکر است شهردار منطقه ۲ شیراز به همراه جمعی از مدیران این منطقه بازدیدی از چهارراه شاهزاده قاسم، خیابان احمدی جنوبی، مسیر پیاده رو خیابان انقلاب و محور‌های مجاور داشته و ضمن بررسی مشکلات محلات با اهالی این مناطق به گفتگو نشستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار