بافت قلب با توسعه نانو دارو بازسازی می شود

محققان بر روی توسعه نانوذرات حاوی RNA کار می‌کنند که قرار است به بازسازی سلول‌های قلبی کمک کند.

محققان به توسعه و تجاری سازی فناوری تحویل RNA برای اهداف فراتر از کبد پرداخته اند. آن‌ها از یک زیرساخت برای تحویل ایمن و مؤثر mRNA به سلول‌های هدف استفاده کردند.

این فناوری مبتنی بر یک پپتید با ۲۱ اسیدآمینه است که می‌تواند هر نوع RNA را در خود نگه دارد. این نانوذرات دارای اندازه، بار و سایر ویژگی‌های فیزیکی است که به آن اجازه می‌دهد تا از رهایش دارو در کبد فرار کند و در نتیجه برای رسیدن به سایر بافت‌های هدف نسبت به کبد کارایی بالایی داشته باشد.

این فناوری از تخریب RNA در گردش خون محافظت می‌کند و امکان جذب سریع سلولی را فراهم می‌کند، در حالی که امکان فرار اندوزومی نوکلئوتید وابسته به pH و رهایش سیتوپلاسمی را فراهم می‌کند. تحویل مؤثر mRNA و نتایج درمانی مثبت در مدل‌های مختلف موش مبتلا به آرتروز، آترواسکلروز، آنوریسم آئورت و سرطان نشان داده شده است.

 این فناوری ضمن حل برخی از موضوعات ذاتی مشاهده شده با نانوذرات لیپیدی، قابلیت تحمل مطلوب دارند برای مثال تحویل محموله در فضای خارج از کبد، کمک به جذب سلولی بیشتر و همچنین انتشار آندوزومی از جمله ویژگی‌های این فناوری جدید است. علاوه بر این، قادر به محافظت از محموله RNA خود در برابر تخریب بدون ایجاد پاسخ ایمنی است.

برچسب ها: فناوری ، نانو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار