افزایش ۱۳ درصدی خرید تضمینی گندم در کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم در استان از ابتدای فصل برداشت (۱۰ تیرماه) تاکنون نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۳ درصد رشد یافته است.

جمال صالحی  نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تا ۲۵ تیرماه در استان ۲۰۲ هزار و ۲۸۱ تن مازاد برنیاز از کشاورزان استان خریداری شده است.

او ارزش ریالی گندم خریداری شده را افزون بر ۳۰ هزار میلیارد ریال خواند و بیان کرد: مجموع گندم خریداری شده در استان تاکنون در مقایسه با مدت مشابه در سال ماقبل آن ۱۳ درصد رشد پیدا کرده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان ادامه داد: این میزان گندم خریداری شده توسط ۱۲ هزار و ۴۸۴ نفر از کشاورزان تحویل ۷۰ مرکز فعال خرید گندم در استان داده شده است.

صالحی با اشاره به اینکه آهنگ خرید روزانه گندم توسط مراکز خرید در استان ۲۶ تن و ۲۴۸ کیلوگرم است، ادامه داد: بیشترین میزان خرید تضمینی گندم مربوط به شهرستان‌های سقز با ۷۰ هزار و ۹۰۸ تن، بیجار با ۵۲ هزار و ۹۱۴ تن و کامیاران با ۳۳ هزار و ۸۱۳ تن است.

او اضافه کرد: میزان خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های قروه ۱۹ هزار و ۸۲۹ تن، دیواندره ۱۰ هزار و ۳۸۰ تن، دهگلان هشت هزار و ۷۳۸ تن، سنندج ۲ هزار و ۸۴۸ تن، بانه یک هزار و ۴۷۷ تن، مریوان ۷۶۰ تن و سروآباد هم ۶۱۴ تن است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.