تسهیل تجارت روسیه با جهان از مسیر کریدور ترانزیت شمال جنوب

روسیه با کمک ایران می‌تواند همانند گذشته در کریدور شمال- جنوب فعالیت خود را ادامه دهد.

حسینی پور استاندار مازندران که در راس هیات تجاری دیروز از مازندران به روسیه سفر کرده است در نخستین روز سفر با استاندار ولگاگراد روسیه دیدار و گفتگو کرد

استاندار مازندران در این دیدار با بیان اینکه این دو استان اشتراکات زیادی با یکدیگر خصوصا در بخش کشاورزی دارند گفت: استان ولگاگراد و مازندران در گذشته پیشنهادات و تفاهماتی داشتند که مطرح شد، اما جدی تلقی نشد.

او افزود: در این سفر از طرف دولت برای انعقاد هرگونه قرارداد جهت گسترش همکاری‌های تجاری و بازرگانی اختیار تمام دارم و حتی به بنده اعلام شد برای تعمیق روابط اگر لازم است می‌توانید روادید بین دو استان را هم بردارید.

حسینی پور به شرایط فعلی روسیه اشاره کرد و با بیان اینکه در حال حاضر درک عمیقی از وضعیت کشور روسیه داریم، گفت: تحریمی که اکنون روسیه با آن مواجه است ایران ۴۴ سال دارد تجربه و با آن مبارزه می‌کند.

استاندار مازندران افزود: کشور روسیه همواره در کنار دولت ایران بود و کمک‌های زیادی در مجامع بین المللی کرد و ما نیز در شرایط تحریم آمادگی داریم حداکثر کمک را انجام دهیم.

او با اشاره به فعال شدن کریدور شمال جنوب گفت: آمادگی داریم شرایطی فراهم کنیم تا روسیه در کریدور ترانزیت شمال جنوب مانند گذشته فعالیت خود را ادامه دهد.

حسینی پور گفت: گسترش روابط بین دو استان نباید محدود به این استان‌ها شود بلکه باید دو طرف از ظرفیت‌های خود برای افزایش سطح همکاری‌های دو کشور استفاده کنند.

استاندار مازندران از استاندار ولگاگراد خواست بعد از پایان این سفر یک گروه را مشخص کند تا تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌ها بلافاصله بعد از سفر عملیاتی شوند.

استاندار مازندران دیروز در راس هیات اقتصادی و بازرگانی ۵۰ نفره که بیشتر آنان فعالان بخش خصوصی هستند با هدف گسترش همکاری با سه استان مسکو، ولگاگراد و آستاراخان به روسیه سفر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار