معاون وزیر آموزش و پرورش:

فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به نهادینه شدن در جامعه دارد

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده شهدا مایه عزت و افتخار ایران اسلامی هستند و فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به نهادینه شدن در جامعه دارد.

همزمان با سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد معاون وزیر آموزش و پرورش به همراه جمعی از مسئولین آموزش و پرورش استان و بنیاد شهید در دیدار با خانواده شهید دانش آموز و فرهنگی این استان تاکید کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

قاسم احمدی لاشکی به همراه گروهی از مسئولان ملی و استانی در منزل دانش آموز شهید بهنام مظفری و فرهنگی شهید سید فایز نظری حضور یافته و با خانواده این شهدا گفتگو کردند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در این دیدار‌ها با ابلاغ سلام آیت الله سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش، مادران شهدا را به معنای واقعی پیروان حضرت فاطمه زهرا (س) دانست و از صبر و استقامت آنان تجلیل کرد.

وی خطاب به مادر شهید بهنام مظفری گفت: مادران شهدا که چنین فرزندان شهیدی را در دامان پاک خویش پرورش دادند مایه مباهات و افتخار هستند.

وی با بیان اینکه مهمترین قسمت سفر‌های استانی رئیس جمهور و هیات دولت به استان‌ها دیدار حضوری با خانواده شهداست، گفت: این دیدار‌ها برکات زیادی دارد و مسئولیت ما را نیز در آموزش و پرورش سنگین‌تر خواهد کرد.

احمدی لاشکی افزود: شهید بزرگوار بهنام مظفری در سن ۱۵ سالگی با عمر به ظاهر کوتاه خود درس‌های بزرگی به ما آموخت.

وی در این دیدار از مسئولان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد خواست با هماهنگی نوسازی مدارس اولین مدرسه احداثی استان را به نام شهید سرافراز دانش آموز ۱۵ ساله بهنام مظفری مزین نمایند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در دیدار با خانواده شهید سید فایز نظری نیز اظهار داشت: نام و یاد شهدا باید به روش‌های نو و خلاقانه زنده نگه داشته شود.

احمدی لاشکی با بیان اینکه پنج سال اسارت دوران سخت و طاقت فرسایی است و یک روز آن هم قابل تحمل نیست، گفت: شهدا با سن و سال کم در اقصی نقاط کشور عاشقانه از حریم وطن دفاع کردند که نمونه‌های زیادی در کشور وجود دارد که رفتار و وصایای آنان برای همه ما الگو و درس آموز است.

وی، سخنان یکی از فرهنگیان وابسته به خانواده شهید نظری در این جلسه راجع به آموزش و پرورش را ستودنی دانست و گفت: دولت‌ها اگر به آموزش و پرورش باور عمیق نداشته باشند در تربیت نسل‌های آینده ناموفق خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.