محور اصلی کریدور شمال به جنوب کشور به طول ۱۳۶ کیلومتر تکمیل شد

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: امروز با بهره برداری از محور پاتاوه ـ دهدشت شاهد بهره برداری از قسمت مهم کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب هستیم.

آقای خیراله خادمی گفت: با بهره برداری از محور پاتاوه - دهدشت شاهد کاهش ۶۵ کیلومتر از طول این مسیر خواهیم بود و این مسیر یکی از مهمترین  بخش های کریدور شمال - جنوب کشور است که با افتتاح راه اصلی پاتاوه-دهدشت  بخشی از این کریدور راه اندازی می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کهگیلویه و بویر احمد است و از پروژه‌های شاخص شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در استان محسوب می‌شود که با احداث آن ارتباط استان‌های جنوب غربی مانند خوزستان به استان‌های مرکزی تسهیل می‌شود و میانبری بین استان‌های جنوبی و کریدور بزرگراهی شمال-جنوب به حساب می‌آید.

او می گوید: توسعه شبکه بزرگراهی در هر استان با هدف محرومیت زدایی و تقویت ارتباطات در منطقه، رونق گردشگری، افزایش ظرفیت‌های ترانزیتی و توسعه اقتصادی و شکوفایی صنایع مهم در هر استان صورت می‌گیرد و توسعه راه‌های منتهی به یاسوج نیز در همین راستا با هدف تسهیل تردد از مناطق روستایی به مرکز استان انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:  اعتبار هزینه شده در این پروژه را ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان و ارزش روز پروژه را معادل ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار