توسعه روابط تجاری ایران و افغانستان

سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان با انتشار توییتی گفته است که رفع موانع و مشکلات سرمایه گذاری و تجاری میان ایران و افغانستان از اولویت های دولت ایران است.

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران برای افغانستان سه شنبه، 27 سرطان در توییتی نوشت سامان دهی به صادرات ایران به افغانستان، تسهیل روند صدور ویزا و عبور و مرور تجار به ایران از مهمترین اولویت های این کشور برای رفع چالش ها برای گسترش روابط اقتصادی با افغانستان می باشد.

وی همچنین افزود فعال سازی خط آهن خواف- هرات و تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید سرمایه گذاری از دیگر اولویت های این کشور برای ارتقای روابط تجاری با افغانستان است.

کاظمی قمی به تشکیل کنسرسیوم معدنی اشاره کرد و افزود حمایت از سرمایه گذاران دو کشور با هدف رونق تولید بخشی به تجارت میان دو کشور، از مهمترین کارها در زمینه گسترش روابط اقتصادی می باشد.

گفتنی است روابط اقتصادی میان ایران و افغانستان در سال های اخیر گسترش یافته است و بخش عمده ی از مواد مورد نیاز افغانستان از ایران وارد می شود. همچنین هفته گذشته خط آهن خواف- هرات میان دو کشور به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار