معادن گیلان ۲۰ درصد مصالح این استان را تأمین می‌کنند

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: ۸۰ درصد مصالح مورد نیاز این استان، از استان‌های همجوار تأمین می‌شود.

تیمور پورحیدری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: کل معادن استان فقط ۲۰ درصد مصالح مورد نیاز ما را تأمین می‌کنند و مابقی از استان‌های همجوار وارد می‌شود.

او با اشاره به گرانی قیمت مصالح استان در گیلان نسبت به سایر استان‌های کشور؛ علت این گرانی را تأمین نشدن مصالح مورد نیاز استان اعلام کرد.

رئیس سازمان صمت گیلان افزود: اگر برنامه ریزی‌ها در این زمینه به درستی پیش نرود در آینده نزدیک برای تأمین مصالح معمولی در سطح استان با مشکل مواجه خواهیم شد.

پورحیدری تصریح کرد: ۲۲۰ واحد صنایع معدنی در استان گیلان وجود دارد که در زمینه فرآوری مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده فعالیت می‌کنند و برای بیش از ۷ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند. 

به گفته او، در بخش دانه بندی شن و ماسه استان هم ۱۸ واحد دانه بندی داریم که نزدیک ۵ هزار نفر در آن اشتغال دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با وجود چالش‌های پیش رو در حوزه معدن مانند نبود وجود نقشه راه در نحوه فعالیت‌های معدنی، بی توجهی به اکتشافات پایدار و کم توجهی به مهارت‌های آموزشی باید مصالح مورد نیاز پروژه‌های ملی فعال در استان را نیز تأمین کنیم.

پورحیدری افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های سازمان زمین شناسی و نظام مهندسی معدن و خانه معدن؛ در شناسایی پهنه‌های جدید معدنی بتوانیم در توسعه عمرانی استان نقش آفرینی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.