۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم برای راه آهن اقلید_ یاسوج

معاون توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور گفت: اعتبار لازم برای پروژه راه آهن اقلید- یاسوج ۱۵ هزار میلیارد تومان بود است.

محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت: بحث ایمن کردن راه‌ها یکی از تکالیف بزرگ راهداری کشور است.

او گفت: طبق قانون  توسعه راه‌ها در دستور کار است به طوری که ۳۰ هزار کیلومتر راه به شرکت توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور تکالیف شده است که ۶۵۰۰ کیلومتر آن در دست اجرا است.

کدخدا زاده گفت: پروژه احداث راه اصلی پاتاوه دهدشت به طول ۱۳۶ بخشی از محور مزبور به صورت کریدور جدید از منطقه صعب العبور و کوهستانی زاگرس میانی عبور می‌کند و موجب کوتاه شدن ۶۵ کیلومتر حد فاصل پاتاوه تا بهبهان نسبت به مسیر موجود خواهد شد.

او گفت: در بحث راه سازی یکی از مشکلات ما راه‌های صعب العبور و یا رودخانه‌های فصلی است، رشته کوه زاگرس یکی از رشته کو‌های سخت برای توسعه راه است، خوشبختانه با توسعه این راه چندین روستا به توسعه راه‌های کشور متصل شده اند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت: ما در ۱۰ سال گذشته در توسعه راه‌ها همچنین در بخش ترانزیتی پیشرفت خوبی داشته ایم.

کدخدازاده گفت:همچنین با تکمیل محور پاتاوه دهدشت بیش از ۴۰۰ روستای مناطق محروم حد فاصل این محور از بن بست خارج شده و موجب ارتباط مردم با مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود. 

او گفت: این پروژه شامل ۱۲ دستگاه تونل و ۱۳ دستگاه پل خاص است، بحث نگهداری راه‌ها یکی از اهداف ما است که همکاران ما در این زمینه این نکته را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

معاون توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور گفت: راه آهن اقلید_یاسوج  ۳۰ کیلومتر از سمت فارس شروع شده که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنین اعتبار لازم برای این پروژه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است  که باید از سایر منابع و ظرفیت قانونی جهت تامین اعتبار بررسی و پیگیری شود.

برچسب ها: راه آهن ، طرح راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار