هزینه کشاورزان بوشهری در خرید کود شیمیایی ۳۰ درصد کاهش یافت

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوشهر از کاهش ۳۰ درصدی هزینه کشاورزان در خرید کود شیمیایی خبر داد.

خسرو عمرانی اظهار کرد: اکثر محصولات کشاورزی زراعی و باغی استان تحت پوشش برنامه الگوی کشت قرار گرفته و هم‌اکنون با حمایت دولت و توزیع کود یارانه‌ای بین کشاورزان، سهم هزینه کود از مجموع هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی به میزان ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: توزیع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه موجب شده تا هزینه کشاورزان در زمینه کود از ۴۰ به ۱۰ درصد کاهش یابد که این موضوع حمایت از کشاورزان و تولید در حوزه امنیت غذایی را در پی دارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: گیاه برای رشد، به حداقل ۱۶ ماده غذایی نیاز دارد و مهمترین کود‌های پرمصرف مورد نیاز برای رشد محصولات کشاورزی است از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی افزود: طی سال گذشته بیش از ۲۷ هزار تن انواع کود‌های فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان بوشهر توزیع شده است.

عمرانی بیان کرد: سهمیه امسال توزیع کود برای کشاورزان استان ۳۴ هزار و ۷۳۰ تن تعیین شده که تاکنون براساس نیاز بخش کشاورزی استان تامین و توزیع شده است. 
وی همچنین به روز کردن دانش کارگزاران و انتقال دانش فنی به کشاورزان را از رویکرد‌های جدید این شرکت دانست و ادامه داد: در همین راستا تاکنون توانستیم دو کارگاه آموزشی با عناوین مدیریت تغذیه و حفاظت و مدیریت پایدار خاک برگزار کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.