آمادگی قصرشیرین برای تردد ۱.۵ میلیون زائر از مرز خسروی

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : چنانچه تردد از مرز خسروی ۲۴ ساعته باشد، برای تردد ۱.۵ میلیون زائر از این مرز آماده خواهیم شد.

محمد نجفی سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین، از آخرین وضعیت پروژه‌های زیرساختی و آماده شدن این شهرستان برای ایام اربعین یاد کرد و گفت : علاوه بر زیرساخت‌هایی که از سال‌های قبل داشتیم، امسال زیرساخت‌های جدیدی تدارک دیده ایم که میانگین پیشرفت آن‌ها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد بوده و بسیاری از آن‌ها تکمیل شده است.

وی تعریض محورها، احداث پارکینگ، احداث سرویس‌های بهداشتی، احداث سایبان، افزایش گیت‌ها و... را از جمله پروژه‌هایی دانست که در مراحل نهایی هستند و افزود: پروژه‌های مهم دیگری را در دست اجرا داریم که تا ایام اربعین به پایان خواهد رسید.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با اشاره به پیگیری جدی برای ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی برای تردد زوار، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم ما در این زمینه ارائه خدمات به زوار در سمت عراق است که در این زمینه در حال تدارک زیرساخت‌هایی هستیم که در صورت تردد ۲۴ ساعته زوار، مشکلی برای زوار ایجاد نشود.

نجفی افزایش گیت‌های تردد زوار را یکی از مهمترین این اقدامات برشمرد و عنوان کرد: گیت‌های طرف ایران به بیش از ۸۰ مورد می‌رسد و در طرف عراق نیز برای افزایش حدود ۵۰ گیت برنامه داریم.

وی اضافه کرد: آسفالت جاده در آن طرف مرز و استقرار مواکب برای ارائه خدمات به زوار در دستور کار است. برنامه داریم طی هفته آینده دیداری با موکب داران خانقین داشته باشیم که مواکب خود را نزدیک‌تر به مرز دایر کنند تا در صورت ۲۴ ساعته شدن تردد از مرز خسروی مشکلی برای زوار ایجاد نشود و امکانات کافی در اختیار آن‌ها باشد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین از در نظر گرفتن تدابیر لازم برای اسکان و اطعام زوار اربعین با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد و یادآور شد: مقرر شده از ابتدای ورودی استان (کنگاور) تا مرز خسروی حدود ۱۸۰ موکب دایر شود و همچنین از تمام ظرفیت‌هایی که داریم برای اسکان زوار اربعین استفاده کنیم.

نجفی با اشاره به اینکه سال گذشته تردد نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از مرز خسروی را شاهد بودیم، پیش بینی کرد، در صورت ۲۴ ساعته شدن مرز این تعداد به حدود ۱.۵ میلیون نفر افزایش یابد و گفت: در تلاشیم امکانات و زیرساخت‌های لازم برای این جمعیت فراهم شود.

وی سپس از ویژگی‌های مرز خسروی یاد کرد و افزود: مرز خسروی با قدمت حدود ۵۰ تا ۶۰ سال یکی از قدیمی‌ترین مرز‌های غرب کشور بوده و امکانات و زیرساخت‌های بسیار مناسبی در پایانه این مرز فراهم است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین چشم‌انداز مناسب در مسیر، چهاربانده بودن محور‌ها تا خسروی و ... را از دیگر مزیت‌های این مرز اعلام کرد و ادامه داد: به علاوه زواری که از خسروی عازم عتبات عالیات شوند می‌توانند ضمن تردد از بغداد، کاظمین و سامرا به زیارت قبور سایر ائمه اطهار نیز بروند.

نجفی از زوار سراسر کشور برای تردد از مرز خسروی دعوت کرد و گفت: تلاش می‌کنیم بهترین امکانات برای زوار فراهم شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار