رئیس کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

۹۶ درصد از نیاز‌های دارویی ایران در داخل کشور تولید می‌شود

فتحی گفت: در شرایط کنونی ۹۶ درصد از نیاز‌های دارویی جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور تولید می‌شود.

مدیران کمپانی داروسازی ووکهارت هند ظهر روز گذشته (سه شنبه ۲۷ تیر) با محسن فتحی رئیس کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

فتحی در ابتدای این دیدار به دیرینگی روابط و پیشینه تعاملات اجتماعی، تمدنی و فرهنگی دو کشور اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و هند در گذر زمان در جهت ارتقاء سطح مناسبات و تعاملات سیاسی، اقتصادی و تجاری تلاش ویژه داشته اند.

 وی با توجه به موضوع دیدار با روسای کمپانی ووکهارت اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از همکاری مشترک با هند و توسعه مناسبات بهداشتی و درمانی با این کشور استقبال می‌کند و خواستار افزایش سطح مرداودات در موضوع مشارکت در تولید دارو فیمابین دو کشور است.

رئیس کمیته غذا و داروی کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه‌های مختلف علمی، تکنولوژی و تولید دارو تاکید کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا مانعی در مسیر پیشرفت ملت ایران در رخداد‌های علمی و صنعتی و دارویی نشده، بلکه تلاش متخصصان علوم دارویی کشور را در جهت تولید دارو و واکسن‌های گوناگون به ویژه کرونا ویروس به سوی عدم وابستگی به کشور‌های سازنده این واکسن سوق داد.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی ۹۶ درصد از نیاز‌های دارویی جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور تولید می‌شود.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی ضمن استقبال از نگاه پر اهمیت هند در بسط و گسترش مناسبات در موضوع همکاری دارویی، خاطر نشان کرد: عرصه پارلمانی را جایگاه ویژه برای ارتقاء سطح مناسبات جمهوری اسلامی ایران و هند است و کمیسیون بهداشت و درمان در راستای گسترش روابط پارلمانی با هند از همه ظرفیت‌های خود در این موضوع استفاده خواهد کرد.

فتحی در ادامه روابط فعلی دو کشور را دوستانه و صمیمانه بر شمرد و ابراز داشت: شتاب در بهره‌گیری و مشارکت از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در عرصه‌های دانش و تکنولوژی مراودات فیمابین دولت‌های دو کشور را تقویت خواهد کرد و زمینه مناسبی را برای ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌های فراهم خواهد کرد.

روسای کمپانی ووکهارد نیز در این دیدار با اشاره به نقش و اهمیت کلیدی جایگاه ایران در تکنولوژی و دانش صنعتی اظهار کردند: همکاری‌های دو کشور در موضوعات مختلف به ویژه دارو، کمک به بسط و گسترش سلامت در منطقه، هند و ایران است و ابتکار عمل ایران در تولید نیاز‌های داروی خود در خور توصیف و حائز اهمیت است.

یکی از روسای کمپانی ووکهارد با اظهارعلاقه‌مندی در جهت همکاری دارویی با ایران تصریح کرد: شرکت دارویی ووکهارت هند نسبت به تولید و توزیع دارو به کشور‌های آمریکای جنوبی و آفریقا فعالیت ویژه‌ای دارد و خواستار عرضه دارو‌های تولیدی این شرکت در ایران نیز است.

همچنین در این نشست تأکید شد: هند خواستار همکاری وسیع در حوزه سلامت با جمهوری اسلامی ایران است و توسعه تعاملات با کمیته غذا و داروی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت در روند همکاری‌های دولت‌های دو کشور و به سود دو ملت تأثیرگذار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۴ ۲۹ تير ۱۴۰۲
منظور این بزرگوار فقط قوطی و روکش دارو است
آخرین اخبار