پوتین: آماده بازگشت به معاملات غلات هستیم

رییس جمهور روسیه گفت که اگر تمام اصول مشارکت رعایت و اجرا شود آماده بازگشت به معاملات غلات است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با اعضای دولت گفت: عدم رعایت شرایط روسیه در توافق غلات، گستاخی و بی تدبیری است.

به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: این فقط گستاخی و بی تدبیری محض است! وعده‌ها و صحبت‌های پوچ! و آن‌ها فقط خودشان را به خطر انداختند.

وی افزود: آن‌ها اقتدار خود را تضعیف کردند، از جمله رهبری دبیرخانه سازمان ملل متحد که در واقع به عنوان ضامن معامله غلات عمل می‌کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که سازمان ملل صادقانه تلاش‌هایی را برای اجرای مفاد قرارداد غلات انجام داد.

وی در نشستی با اعضای دولت گفت: باید بگویم که من صادقانه معتقدم که کارکنان سازمان ملل صادقانه به دنبال تحقق وعده‌های غرب بودند. اما نتوانستند به چیزی دست یابند. آن‌ها عملا هیچ کاری برای اجرای عادی معامله غلات انجام ندادند.

ولادیمیر پوتین افزود که روسیه آماده است تا غلات اوکراینی را هم به صورت تجاری و هم رایگان جایگزین کند. پوتین در این نشست با اعضای دولت گفت: می‌خواهم به شما اطمینان دهم که کشور ما می‌تواند غلات اوکراینی را هم از نظر تجاری و هم رایگان جایگزین کند، به‌ویژه که همانطور که وزیر گزارش داد، امسال ما دوباره انتظار داریم که برداشت رکورددار باشد.

وی به ارقام مربوط به تولید غلات اوکراین در سال گذشته اشاره کرد: اوکراین در سال کشاورزی گذشته حدود ۵۵ میلیون تن غلات تولید کرد. صادرات بالغ بر ۴۷ میلیون تن بود که گندم ۱۷ میلیون تن از آن را تشکیل می‌داد و روسیه در سال گذشته ۱۵۶ میلیون تن غلات برداشت کرد و ۶۰ میلیون تن صادر کرد که ۴۸ میلیون تن آن گندم بود.

وی افزود: سهم روسیه در بازار جهانی گندم ۲۰% است و سهم اوکراین کمتر از ۵% است. این ارقام خود گویای این هستند که این روسیه است که سهم بزرگی در امنیت غذایی جهانی دارد و انواع اظهارات پیرامون فقط غلات اوکراینی گرسنگان در سراسر جهان را تغذیه می‌کند خیال و دروغی بیش نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار