آغاز پویش احسان و اطعام حسینی در پایتخت حسینیت

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: طرح احسان و اطعام حسینی همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، در پایتخت حسینیت آغاز شد.

جلیل قدیمی اظهار کرد: در این ایام و در قالب طرح احسان و اطعام حسینی، خیران و آحاد مردم وفادار به مکتب سیدالشهدا (ع) دست نیازمندان و فقرا را به نیت سیره پاک ائمه اطهار (ع) می‌گیرند تا در این امر خداپسندانه مشارکتی معنوی داشته باشند.

او گفت: سال گذشته، ۱۳ میلیارد تومان در قالب این طرح جمع‌آوری شد که این مبلغ صرف برپایی سفره‌های احسان حسینی شده تا اطعام نیازمندان انجام شود.

قدیمی بیان کرد: در کنار طبخ و توزیع غذای گرم با همراهی خیران، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی را نیز شاهد بودیم که مراکز نیکوکاری در این جریان خیر و احسان دست‌گیر کمیته امداد بوده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل اعلام کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم در قالب طرح اطعام و احسان حسینی بیش از ۱۹ میلیارد تومان کمک‌های خداپسندانه مردم حسینی اردبیل جمع‌آوری و برای رفع نیازمندی فقرا و اقشار آسیب‌پذیر هزینه شود.

او بیان کرد: امیدواریم در این حرکت معنوی که از امروز تا آخر ماه صفر ادامه خواهد داشت، شرایط مناسبی را در تقویت و توسعه جریان خیر و احسان در استان شاهد باشیم و به تناسب جمع‌آوری کمک‌های مردمی، در شهر‌ها و روستا‌های مختلف برپایی سفره‌های احسان و اطعام نیازمندان انجام شود.

قدیمی خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح، ترویج و جریان‌سازی فرهنگ خیر و احسان در بین آحاد مردم برای مساعدت به اقشار نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد است که انتظار می‌رود در ماه محرم و صفر امسال بیشتر از سال‌های گذشته همراهی و مساعدت مردم را به نظاره بنشینیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.