آمریکا: هدف تحریم‌های جدید تضعیف روسیه است

آمریکا از اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه به منظور تضعیف این کشور و قطع دسترسی مسکو به سیستم مالی بین المللی خبر داد.

یکی از بزرگترین اشتباهات استراتژیک آمریکا درباره جنگ اوکراین پس از گسترش ناتو به مرز‌های روسیه، این توهم بود که تحریم‌ها می‌تواند باعث تضعیف مسکو و پایان این جنگ شود. گرچه تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر موفقیت سیاست‌های تحریمی آمریکا دیده نمی‌شود، اما مقامات واشنگتن همچنان بر استفاده از این حربه تاکید دارند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد هدف دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو قطع درآمد‌های این کشور از حوزه معادن، کاهش قابلیت تولید این کشور، و نیز قطع دسترسی روسیه به سیستم مالی بین المللی بوده است. 

والی ادیمو، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بیانیه خود آورده است: ما در اقدام تحریمی جدید خود کوشیده ایم توان نظامی روسیه را کاهش داده، دسترسی به منابع لازم در جبهه‌های نبرد را هدف قرار دهیم، و اقتصاد این کشور را تضعیف کنیم. 

مسکو: چاره‌ای جز دلار زدایی در تجارت بین الملل باقی نمانده است

سفارت روسیه نیز در واکنش به اقدام جدید وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: اقدامات اخیر واشنگتن علیه ما در راستای تلاش دولت بایدن به منظور ایجاد جنگ هیبریدی غرب علیه کشور ماست. اقدامات مخرب کاخ سفید سیاست‌های روسیه برای تقویت توان دفاعی و مالی خود و حفظ استقلال در حوزه فناوری را تایید کرد. این امر بار دیگر نشان داد هیچ چاره‌ای جز فرآیند دلار زدایی در روابط اقتصادی جهان وجود ندارد. 

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه بیش از ۱۲۰ فرد و نهاد را هدف قرار داده است و تلاش کرده درآمد‌های مربوط به صادرات فلزات و مواد معدنی مسکو را قطع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
فروپاشی اقتصادی روسیه
آخرین اخبار