شناسایی ۱۴ هزار واحد خالی در کرمانشاه برای مهار مشکل اجاره بها

استاندار کرمانشاه از شناسایی ۱۴ هزار واحد خالی در کرمانشاه برای مهار مشکل اجاره بها و ساماندهی وضعیت اجاره‌ها خبر داد.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای مسکن استان کرمانشاه که با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد، گفت : در نشست اخیر مسئولان با رهبر معظم انقلاب، ایشان الزاماتی را یادآوری کردند که یکی از آن‌ها هم افزایی و همراهی سازمان‌ها، ادارات و وزارتخانه‌ها با یکدیگر و ضرورت پیگیری در کار‌ها بود.

وی افزود: خوشبختانه این همگرایی و همراهی و پیگیری کار‌ها در فضای استان به خوبی جلوه‌گر شده و نظام اداری استان بر اساس این رهنمود‌ها به روزرسانی شده است.

استاندار کرمانشاه خدمات صورت گرفته در مرز خسروی را نمونه‌ای برجسته از هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف و پیگیری مدیران معرفی کرد و گفت: خسروی به عنوان دروازه عتبات عالیات هم محل تردد زوار حسینی است و هم یک مرز ترانزیتی بسیار مهم محسوب می‌شود.

صحرایی تصریح کرد: خوشبختانه با هم افزایی‌های صورت گرفته یک جاده ترانزیتی ویژه برای ترانزیت کالا در دست احداث است که با شتاب مناسب و کیفیت خوبی در حال انجام است.

وی عنوان کرد: کار‌های بسیار خوبی در حوزه بهداشت و درمان و زیرساخت‌های خدماتی در شهر‌های مسیر زوار و خسروی در حال انجام است و این الگوی بسیار خوبی برای دیگر حوزه‌ها است.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: در اسلام آباد غرب هم منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی این شهرستان با پرهیز از رقابت‌های بی دلیل، در زمینه بهره برداری از یک زمین مشخص به یک توافق و همراهی مناسب رسیده‌اند و این توافقات سازنده در دیگر حوزه‌های زیرساختی هم اتفاق افتاده است.

صحرایی به موضوع جوانی جمعیت و اهمیت آن پرداخت و پیشرفت برنامه‌ها در این حوزه را نیازمند همکاری و همراهی تمامی دستگاه‌ها دانست.

وی ادامه داد: بنگاه‌های معاملات ملکی و صاحبان خانه‌ها می‌توانند با یک همدلی و همراهی دلسوزانه کمک کنند تا بخشی از مشکلات، سختی‌ها و دغدغه‌های مستأجران عزیز کاسته شود.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر توقف گردونه باطل افزایش اجاره بها، گفت: دستگاه‌های نظارتی ذی ربط هم در این میان باید در عین احترام به هم استانی‌های منصف، نسبت به افرادی که در حق شهروندان جفا می‌کنند بدون تسامح و به شکل قانونی برخورد کنند.

صحرایی وجود هشت هزار واحد مسکونی خالی در شهر کرمانشاه و ۱۴ هزار واحد در استان را موضوعی تلخ و نیازمند پیگیری ویژه دانست و گفت: این حجم انبوه از واحد‌های مسکونی در صورت ورود به چرخه واگذاری به مستاجرین، بسیاری از مشکلات موجود را کاهش می‌دهد و تغییر در این وضعیت، نیازمند ورود جدی قانونی و نیز فرهنگ سازی است.

وی به طرح‌های مسکن معطل مانده در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: باید یک کارگروه متولی فعال کردن پروژه‌های مسکن معطل مانده شود و تکلیف آن‌ها روشن شود.

استاندار کرمانشاه به موضوع بافت فرسوده در شهر‌ها پرداخت و عنوان کرد: شهرداری‌ها باید به یک نسخه واحد پیرامون این بافت‌های فرسوده و ساخت و ساز‌های خودمالکی و دست پیدا کنند تا بخش خصوصی بتواند برای سرمایه گذاری در این حوزه برنامه ریزی کند.

وی تاکید گرد: باید بسته‌های تشویقی حوزه مسکن شهری و روستایی به شکل مناسبی به مردم معرفی شوند تا آن‌ها از برنامه‌های این حوزه مطلع شوند.

صحرایی گفت: واگذاری خانه به خانواده‌های دارای ۲ معلول و بالاتر یک رویداد بسیار خداپسندانه بود که اخیراً اتفاق افتاد و ضرورت دارد اداره بهزیستی با انجام یک سرشماری تازه، خانواده‌های جدید را شناسایی و آن‌ها را برای صاحب خانه شدن معرفی کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.