باید قدر نهضت امام حسین (ع) را بدانیم

امام جمعه موقت شهرکرد با تاکید بر تقویت مجالس دینی و مراسم‌های عزاداری ماه محرم و صفر، گفت: مجالس عزاداری امام حسین (ع) جامعه و نظام اسلامی را بیمه می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: ما باید قدر نهضت امام حسین (ع) و عزاداری‌هایی که برای شهدای دشت کربلا در جهان شیعه و به ویژه ایران اسلامی برگزار می‌شود را بدانیم.

وی با بیان اینکه در روایات دینی ثواب بسیاری برای عزاداری امام حسین (ع) و یاران با وفایش ایشان ذکر شده است، افزود: علاوه بر ثوات اخروی، برپایی مجالس عزاداری ماه محرم اثرات و دستاورد‌های اجتماعی بسیاری به همراه دارد و ما را بیمه می‌کند.

امام جمعه موقت شهرکرد به طرح دشمن در خصوص دین‌زدایی از خاورمیانه اشاره کرد و گفت: از طرح‌های شیطانی که در خاورمیانه شکل گرفت، این بود که انگلیس پلید، عده‌ای دین‌زدا را بر جوامع اسلامی حاکم کرد و درصدد بود دین را از جامعه جدا کند که این طرح اگرچه در کشور‌هایی از جمله ترکیه جواب داد، اما در ایران موفق نشد.


بیشتر بخوانید


فاطمی خاطرنشان کرد: در مقطعی رضاشاه مامور دین زدایی از جامعه شد و حجاب را در جامعه و برپایی مراسم‌های عزاداری را ممنوع اعلام کرد، اما برپایی روضه‌ها و مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) اجازه نداد ایران از دین فاصله بگیرد.

وی با بیان اینکه مجالس دینی بیمه کننده و ضامن کشور است، افزود: تاثیر مجالس عزاداری امام حسین (ع)، جشن‌های نیمه شعبان و عید غدیر از چندین اجتماع سیاسی اثرگذارتر است و باید قدر آن را بدانیم.

امام جمعه موقت شهرکرد با تاکید بر اینکه سعادت خانواده‌ها در پیروی از فرهنگ امام حسین (ع) است، اظهار داشت: باید تا می‌توان مجالس عزاداری امام حسین (ع) را در روضه‌های خانگی، محلات، اماکن عمومی و تکایا و مساجد تقویت کنیم و هر چقدر در این خصوص تلاش کنیم ثواب برده‌ایم و جامعه را مصون و بیمه کرده‌ایم.

فاطمی با بیان اینکه انقلاب اسلامی زنان را به جایگاه واقعی خود رساند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ثابت کرد زنان مسلمان محجب می‌توانند در جامعه نقش‌آفرین باشند و به توفیقات بسیاری دست یابند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار