بیش از ۱۱۸ کیلومتر شبکه گذاری گاز در کردستان انجام شد

در سه ماه اول سال جاری بیش از ۱۱۸ کیلومتر شبکه گذاری گاز در بخش شهری و روستایی استان کردستان انجام گرفته است.

 احمد فعله گری مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی استان گفت: در حال حاضر ۳۳ شهر با ضریب ۱۰۰ درصد و یک هزار و ۵۷۹ روستا با ضریب نفوذ ۹۹ درصد تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

او افزود: وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی استان کردستان با جا‌های دیگر کشور متفاوت بوده و تداوم گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌های استان در سال‌های اخیر با وجود اعمال تحریم‌ها و فشار اقتصادی فراوان نه‌تن‌ها متوقف نشده بلکه با تلاش و همت بالای مسئولان صنعت گاز کشور این کار با تکیه بر توان و حضور مؤثر شرکت‌های داخلی شتاب بیشتری گرفت.

فعله گری تاکید کرد: تردیدی نیست که با اقدامات جهاد گونه دولت در چند سال گذشته جشن گازدارشدن سراسری در هفته دولت سال جاری در این استان برگزار و گاز طبیعی بیشترین حجم سبد انرژی را به خود اختصاص می‌دهد.

او یادآور شد: با بررسی حجم لوله گذاری در سال جدید مشخص می‌شود هر روز بیش از ۱ کیلومتر شبکه گذاری در سطح استان کردستان انجام گرفته که با حجم شبکه گذاری تا پایان خرداد ماه سال جاری و با در نظر گرفتن مسیر طولانی، پر پیچ و خم و زمین سخت و ناهموار روستا‌های باقیمانده بیش از ۱۱۸ کیلومتر شبکه گذاری انجام گرفته است.

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان با اشاره به دور دست بودن روستا‌های باقیمانده و سختی چندین برابر اجرای لوله گذاری در مسیر‌های ناهموار، سنگی و شیب دار، آماری از وضعیت لوله گذاری در سه ماهه اول سال جاری ارائه داد و بیان داشت: طول کل شبکه‌های اجراء شده در بخش شهری و روستایی در استان از بدو تاسیس تا پایان خرداد ماه جاری۱۳ هزار کیلومتر می باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.