اختصاص ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی جهت ایجاد اشتغال در آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی از محل بند تبصره ۱۶ جهت ایجاد اشتغال در آموزشگاه‌های آزاد وابسته به این اداره کل در استان اختصاص یافت.

عزیز نوری مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت : اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای جزو دستگاه‌های تسهیل پرداز نبوده، ولی با عنایت کارگروه سرمایه گذاری استان و شخص استاندار برای اولین بار در کشور این اداره کل در ردیف دستگاه‌های تسهیل پرداز در قالب کارفرمایی قرار گرفت.

وی افزود: در گام نخست مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال جهت ایجاد اشتغال در آموزشگاه‌های آزاد در قالب کارفرمایی اختصاص یافت که در نوع خود بی نظیر بوده و موجب تحول در ایجاد اشتغال و راهکاری ارزنده در این حوزه به شمار می‌رود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه ادامه داد: در همین راستا و از ابتدای سال جاری و به منظور عملیاتی کردن جذب این اعتبار به همه آموزشگاه‌های استان در خصوص جذب آن به منظور رونق بازار کار و ارتقای سطح آموزش و تجهیزات آموزشی اطلاع رسانی لازم انجام شد.

نوری یادآور شد: در همین راستا درخواست جذب تسهیلاتی به مبلغ ۵۱۰ میلیارد ریال از سوی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان ارایه گردید که متقاضیان در حال طی کردن فرآیند‌های اداری و تشکیل کمیته‌های فنی هستند تا پس از آن پرونده متقاضیان به بانک‌های عامل ارسال شود که تاکنون هشت درصد از این اعتبار به متقاضیان پرداخت و انتظار می‌رود تا پایان ماه جاری حداقل ۱۵ درصد دیگر نیز به متقاضیان پرداخت شود.

وی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار نفر متقاضی در سامانه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متقاضی آموزش در بخش دولتی به میزان سه میلیون و ۱۳۶ هزار نفر ساعت در قالب گروه‌های هدف ۱۸ گانه که شامل آسیب دیدگان اجتماعی، اعتیاد، معلولیت، اتباع خارجی، دانش آموختگان دانشگاهی، دانش آموز، دانشجو، زنان خانه دار، زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده، زندانیان، ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، مناطق روستایی، مناطق مرزی، سربازان وظیفه، شاغلان بنگاه‌های اقتصادی، عشایر، متقاضیان مهارت آموزی، مشمولان بیمه بیکاری و معتادان بهبود یافته آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه با آموزش این تعداد مهارت آموز خوشبختانه این اداره کل موفق شد ۹۸ درصد از تعهدات آموزشی بخش دولتی خود در سال ۱۴۰۱ خود را محقق سازد افزود: از ابتدای امسال تاکنون نیز پنج هزار نفر در بخش دولتی آموزش دیده اند که این آمار تا پایان سال جاری برای آموزش ۱۷ هزار نفر هدف گذاری شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر این در سال گذشته افزون بر ۲۰ هزار نفر نیز در بخش خصوصی در ۳۵۴ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای بخش خصوصی در استان متقاضی مهارت آموزی بوده اند که نسبت به سال قبل از آن از رشد قابل توجهی برخوردار شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار