تاکید وزیر عراقی بر مبارزه با مواد مخدر با کمک ایران و سوریه

وزیر کشور عراق گفت باید هماهنگی با کشور‌های همسایه برای مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود.

عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق گفت که مواد مخدر توسط باند‌های مرتبط با یکدیگر از ایران و سوریه وارد می‌شود و افزود که لازم است مبارزه با مواد مخدر با هماهنگی کشور‌های همسایه انجام شود.

الشمری جمعه شب در مصاحبه با العربیه گفت: باید هماهنگی با کشور‌های همسایه برای مبارزه با مواد مخدر ایجاد شود.

وی افزود: عملیات‌هایی در دستور کار ماست که تا حد زیادی بر تجارت مواد مخدر موثر است.

وزیر کشور عراق ادامه داد: در روز‌های گذشته یکی از قاچاقچیان بین المللی را دستگیر و از طریق وی توانستیم به کارخانه ساخت مواد مخدر در جنوب کشور برسیم.

وی همچنین پیرامون مرز‌های عراق با ایران گفت: هیئت دولت عراق با اختصاص ۱۰ میلیارد دینار برای ساخت پاسگاه‌های مرزی با ایران در سلیمانیه موافقت کرد.

الشمری افزود: مرز‌های ما با ایران در استان‌های واسط، دیالی و میسان است و نصب برج‌های دیده بانی را در این مناطق تکمیل کردیم.

وی درادامه به دو نشست خود با وزیر کشور ایران و موافقت با کنترل مرز‌های دو کشور اشاره کرد.

وزیر کشور عراق خاطر نشان کرد: مرز‌های عراق و سوریه به طول ۶۲۰ کیلومتر و به علت موانع موجود در آن، شرایط بهتری دارد. ما درحال ایجاد دیوار بتنی در این مرز هستیم و ۷۰ کیلومتر از آن تکمیل شده است.

الشمری ادامه داد: اقدام به ساخت ۱۵ پاسگاه پلیس در نوار صفر مرزی با ترکیه کرده ایم و در ماه‌های پیش رو نیرو‌های مرزبانی تقویت خواهند شد.

وزیر کشور عراق درباره اوضاع امنیت نیز تاکید که شاخص امنیت در این کشور افزایش یافته و در حال رشد است.

وی گفت که کمیته عالی انحصار سلاح در دست دولت به اقدامات خود ادامه می‌دهد و تسلیحات نیرو‌های امنیتی برای جلوگیری از خروج آن از این نهاد‌ها و استفاده غیرضروری، علامت گذاری می‌شود.

الشمری ادامه داد: فرآیند انحصار سلاح در دست دولت ادامه دارد و در مقابل قانون شکنان و اخلالگران امنیت دست بسته نخواهیم ایستاد.

وی پیرامون پرونده داعش نیز تاکید کرد که این سازمان تروریستی مراکز اصلی و تمامی مناطق حضور خود را از دست داده است.

وزیر کشور عراق گفت که داعش به دنبال تهدید منافع و جان مردم عراق است و همکاری‌هایی میان نیرو‌های مرزبانی و ائتلاف بین المللی علیه داعش از طریق تجهیز مرز‌ها به ادوات و برخی سامانه‌های نظارتی وجود دارد.

الشمری گفت که ائتلاف بین المللی برای ارائه مشاوره و هدایت حملات علیه داعش در فرماندهی عملیات مشترک حضور دارد.

وی همچنین به هماهنگی با اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت که این امر از ناحیه تبادل اطلاعات و تحویل افراد تحت تعقیب خوب پیش می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار