دبیر فدراسیون اسکواش:

لیگ رده‌های سنی اسکواش در نیمه دوم امسال راه‌اندازی می‌شود

نایب رئیس فدراسیون اسکواش گفت: نیمه دوم امسال لیگ رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان رشته اسکواش در کشور راه‌اندازی می‌شود.

بابک فقیر نایب رئیس فدراسیون اسکواش امروز در مجمع انتخابات هیات اسکواش کردستان در سنندج اظهار کرد: فرصت خوبی است با حمایت بخش خصوصی تیم هایی از کردستان در این لیگ حضور پیدا کنند یا در غیراینصورت، ورزشکاران توانمند استان از طریق تیم‌های دیگر استان‌ها در لیگ شرکت کنند.

او، کردستان را سرشار از استعدادهای فراوان در رشته‌های مختلف ورزشی به ویزه اسکواش دانست و ادامه داد: مهمترین نیاز هیات استان، سالن تخصصی اسکواش است که باید حتما تامین شود، در غیر اینصورت این ورزش در کردستان پیشرفت نخواهد کرد.

فقیر با بیان اینکه اولویت تخصیص بودجه و اعتبار وزارت ورزش و جوانان، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، ادامه داد: هیات‌های استان‌ها نباید منتطر اعتبار دولتی بوده بلکه باید به فکر جذب حامی مالی باشند.

او ضمن ابراز آمادگی برای حمایت از هیات‌های اسکواش استان‌ها، اضافه کرد: هیات‌های شهرستانی در کردستان باید فعال شود و رییس هیات در این زمینه کار سختی دارد.

فقیر خاطر نشان کرد: در مهر ماه جاری روز جهانی اسکواش را داریم که به همین مناسبت برنامه های را در سطح کشور برای توسعه این رشته در نظر گرفته ایم که با همکاری کمیته، می توان این برنامه ها در استان کردستان نیز اجرا شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان در این جلسه اظهار کرد: استان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در رشته های مختلف ورزشی است و این استعدادها باید کشف و شکوفا شود.

آمنه غلام ویسی خواستار تعامل رییس هیات اسکواش با ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی برای توسعه این رشته ورزشی شد و افزود: ما نیز برای توسعه ورزش اسکواش تمام تلاش خود را بکار می‌گیریم.

او بر لزوم بروز بودن دانش مربیان اسکواش تاکید کرد و افزود: مهمترین مشکل استان در این رشته ورزشی، نبود سالن تخصصی اسکواش است که باید ایجاد شود.

در این مجمع آناهیتا گل محمدی با کسب ۱۱ رای از ۱۲ رای ماخوذه در سمت ریاست هیات اسکواش کردستان ابقاء شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.