کاهش فعالیت کوه‌های آجر و گچ سازی در اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فعالیت صنایع آلاینده اصفهان به دلیل استمرار گرد و غبار کاهش یافت.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان در روز گذشته و امروز گفت: در این جلسات تصمیم بر کاهش و تعطیلی فعالیت کوره‌های آجرپزی و گچ سازی و آتش نزدن مزارع استان گرفته شد.


منصور شیشه فروش افزود: شرایط گرد و غبار تا دوشنبه جاری در فضای استان حاکم است و توصیه جدی کمیته اضطرار آلودگی هوا، ممنوعیت ورزش همگانی، استفاده از ماسک برای گروه‌های آسیب پذیر و اعمال محدودیت برای فعالیت صنف مصالح ساختمانی است.


او ادامه داد: بدلیل وضعیت ناسالم اصفهان از اواخر هفته گذشته تاکنون؛ شرایط فعلی منطقه همچنان با گرد و غبار همراه بوده، اما غَلظت هوا نسبت به روز‌های گذشته کمتر شده و کانون گرد و غبار بر روی شهر اصفهان به حالت اَبرناک درآمده است.


شیشه‌فروش گفت: اداره کل محیط زیست موظف است بر صنایع بخصوص صنایع آلاینده و تولیدکننده گرد و غبار نظارت بیشتری داشته باشد و تذکر لازم را به آن‌ها در جهت کاهش فعالیت‌هایشان اعلام کند.


او کانون گرد و غبار را از سمت جنوب سمنان، اردستان و تالاب گاوخونی عنوان کرد و افزود: ۹۸ درصد از تالاب گاوخونی خشک است و وزش تُندباد‌های گرم تابستانی موجب بیدار شدن غول خفته گرد و خاک در این تالاب شده است.


مدیرکل مدیریت بحران اصفهان بیان داشت: علاوه بر هشدار در باره کانون گرد و غبار گاوخونی، خشکی زاینده‌رود نیز بر شدت این شرایط اضافه کرده است که توصیه می‌شود وزارت نیرو برای خروج این رودخانه از وضعیت مبتلابه جاری تصمیماتی را اتخاذ کند.


شیشه‌فروش گفت: تا آخر مرداد جاری، گرد و غبار با شدت و ضعف به همراه ۲ الی ۳ درجه افزایش دما در استان ادامه خواهد داشت، اما یکی از کانون‌های اصلی آن خشکی زاینده‌رود در خودُ شهر اصفهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.