دهیاران مازندرانی برای ساخت کارخانه آسفالت پای کار آمدند

نخستین کارخانه آسفالت شرکت تعاونی دهیاران مازندران در قائم‌شهر راه اندازی می‌شود.

احمد توکلی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در نشست بررسی وضعیت اخذ مجوز جهت راه اندازی نخستین کارخانه آسفالت تعاونی دهیاران در شهرستان قائم‌شهر گفت: نخستین کارخانه آسفالت شرکت تعاونی دهیاران مازندران با هدف توانمند سازی روستا‌ها و ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در قائم‌شهر راه اندازی می‌شود.

او با بیان اینکه مطالعه ساخت این کارخانه آسفالت انجام شده است و در مرحله اخذ مجوز قرار دارد، افزود: این کارخانه توسط شرکت تعاونی دهیاران مازندران با سهامداری دهیاری‌های قائم شهر اجرایی می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران ادامه داد: کارخانه آسفالت تعاونی دهیاران قائم‌شهر پس از راه‌اندازی قابلیت پوشش شهرستان‌های اطراف را نیز دارد.

توکلی گفت: راه اندازی کارخانه آسفالت شرکت تعاونی دهیاران مازندران، فضای رقابتی را با شرکت‌های خصوصی ایجاد می‌کند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران به مشکل روستا‌هایی که در حاشیه رودخانه قرار دارند نیز اشاره کرد و افزود: روستا‌هایی که در حاشیه رودخانه قرار دارند به دلیل قرار گرفتن در معرض خطر سیلاب، تاوان پس می‌دهند و تعاونی دهیاران نیز می‌توانند در قالب ظرفیت بند ط قانون بودجه ۱۴۰۲ ساماندهی رودخانه را انجام دهند.

جواد مولایی فرماندار قائم‌شهر نیز در این نشست اجرای طرح کارخانه آسفالت را زمینه ساز تحول عمرانی در روستا‌ها دانست و گفت: با راه اندازی کارخانه آسفالت و طرح‌های جانبی آن، هزینه عمرانی روستا‌ها به صورت چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

او با بیان اینکه شرایط اجرای طرح مهیا است و نیاز به حمایت استانی دارد، گفت: این طرح در راستای سیاست‌های کلی دولت سیزدهم و برای توسعه روستا‌ها که از اهداف انقلاب و نظام اسلامی است، راه اندازی می‌شود.

سجاد رحیمی بخشدار بخش مرکزی قائم‌شهر نیز با بیان اینکه مردم روستا‌های قائم شهر پارسال ۱۸ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی و آسفالت معابر مشارکت کردند، گفت: در پی مشارکت بالای اهالی روستا‌های قائم‌شهر، ۱۲ میلیارد تومان نیز قیر مصرفی جذب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.