مازندران جزو ۷ استان برتر در خرید گندم

 مازندران جزو ۷ استان برتر کشور در خرید تضمینی گندم قرار گرفت.

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در جلسه کمیته فنی گندم و دانه‌های روغنی با بیان اینکه برداشت گندم در مناطق بالادست استان در حال پایان است، گفت: اگرچه تنش خشکی در فصل پاییز در برنامه ریزی برای کشت گندم تاثیرگذار بود اما شرایط تولید این محصول در استان در مقایسه با پارسال بهتر شده است.

بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی تا ۳۰ تیرماه امسال۱۱۳ هزار و ۱۶۱ تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۲ درصد افزایش دارد.

عنایتی با اشاره به پرداخت ۹۰۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران استان، افزود: ۵۳ درصد مطالبات گندمکاران مازندرانی تاکنون پرداخت شده است.

او افزود: مقرر شد ۵۲ هزار هکتار از مزارع مازندران امسال زیر کشت قراردادی گندم برود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با ابراز تاسف از اینکه در مازندران بستر کشت بخوبی آماده نمی‌شود و بستر کاشت و میزان بذر مصرفی مناسب نیست، ادامه داد: مبارزه با علف‌های هرز یکی دیگر از مشکلاتی است که در مزارع گندم مازندران مشاهده می‌شود.

عنایتی گفت: مبارزه با آفت و بیماری‌های گندم، کوددهی مناسب، توجه بیشتر به آموزش و تحقیقات و توسعه مکانیزاسیون در پایداری تولید مهم است و مزیت فراوانی در افزایش تولید و کاهش هزینه دارد.

او با بیان اینکه کشت جو می‌تواند به عنوان تکمیل کننده کشت پاییزه و تامین کننده علوفه مورد نیاز دام‌های استان باشد از کشاورزان خواست به کشت جو به عنوان یک زراعت بومی توجه بیشتری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار