نخستین تیم آسیایی، روی سکوی لیگ ملت‌های والیبال

مدال تاریخی ژاپن با پیروزی مقابل ایتالیا/ ماجراجویی سامورایی به برنز ختم شد

تیم ملی والیبال ژاپن با پیروزی مقابل ایتالیا به عنوان سومی لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ رسید.

دیدار رده بندی لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳، عصر امروز در شهر گدانسگ کشور لهستان بین تیم شگفتی‌ساز ژاپن و تیم ایتالیا بخ عنوان قهرمان جهان سال ۲۰۲۲ برگزار شد.  

ژاپنی‌ها تاریخ ساز شدند و با برتری سه بر دو مقابل تیم ملی ایتالیا برای اولین بار بین تیم‌های آسیایی توانستند به مدال برنز دست پیدا کند. این تیم آخرین بار در سال ۲۰۰۹ در تورنمنت قهرمانان قاره‌ها که خودشان میزبان بودند توانستند سوم شوند.

این مسابقه با نتیجه ۳ بر ۲ و با امتیاز‌های ۲۵-۱۸، ۲۵-۲۳، ۱۷-۲۵، ۱۷-۲۵ و ۱۵-۹ به سود ژاپن به پایان رسید و سامورایی‌ها توانستند به مقام سوم دست یابند.  به مدال برنز و جایزه ۳۰۰ هزار دلاری رسیدند.  

بازی فینال بین دو تیم لهستان و آمریکا برگزار می‌شود.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
در واقع فیلیپ بلان همان کاری را کرد که آنتیگا در کانادا و تیلیه در فرانسه انجام دادند این است اعتماد ژاپن به مربی فرانسوی و والیبال ایران اگر می خواهد راه ژاپن را در والیبال بپیماید باید فقط از فرانسه مربی به ایران بیاورد در واقع والیبال ژاپن راه موفقیت را به والیبال ایران و آقای داورزنی و هر رئیسی که بعد از او می آید نشان داد که مربی های فرانسوی در هر کشوری که مربی گری کرده اند باعث رشد موشکی والیبال آن کشور شده اند ودرک بالایی از والیبال روز دنیا دارند و آن کشور را صاحب مدال و پیشرفت در والیبال نموده اند چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است امیدوارم کسی به رئیس فدراسیون والیبال ایران بگوید که رزومه مربی های فرانسوی چقدر درخشان است و فدراسیون را ترغیب کند برای پیشرفت والیبال ایران مربی از فرانسه به ایران بیاورد
آخرین اخبار