طرح حمایت از توسعه کاربرد‌های صلح آمیز هسته‌ای در دستور کار مجلس

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: طرح حمایت از توسعه کاربرد‌های صلح آمیز هسته‌ای در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

نخعی عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بازدید از سازمان انرژی اتمی کشور و نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور گفت: طرح حمایت از توسعه کاربرد‌های صلح آمیز هسته‌ای در کمیسیون انرژی به تصویب رسیده  و در دو فوریت نیز رأی آورده و هم اکنون در انتظار رأی گیری صحن علنی مجلس است.

او با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه صنعت هسته‌ای علاوه بر مزایایی فراوانی که برای کشور ایجاد کرده است یکی از مولفه‌های مهم آبروی ملی ما در دنیاست و نیاز است بیشتر از گذشته به آن پرداخته شود افزود: در نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای که با رویکرد دستاورد‌های این صنعت مبتنی بر رفع نیازمندی‌های مردم برگزار شده است،  آخرین دستاورد‌ها و نتایج حاصل از تحقیقات هسته‌ای در بخش‌های مختلف از جمله در حوزه سلامت و تولید دارو‌های مورد نیاز در حوزه کشاورزی، محیط زیست، صنایع عمومی و  انرژی به نمایش گذاشته شده بود.

نخعی بیان کرد: با توجه به دستاورد‌های بسیار خوبی که در حوزه کشاورزی به ویژه برای محصولاتی مانند خرما، پسته و زیتون بدست آمده است مذاکرات خوبی با رئیس سازمان انرژی اتمی و معاونان داشتیم که امیدواریم مسئولان در وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان استانی از این دستاورد‌ها در جهت حل مشکلات کشاورزان در خراسان جنوبی بیش از گذشته استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:  نیاز است که همه‌ ارکان دولت و همه‌ ارکان حاکمیت از جمله مجلس شورای اسلامی در این خصوص بیشتر از گذشته به سازمان انرژی اتمی کمک کنند.

او ادامه داد: در کمیسیون انرژی برای حمایت همه جانبه از صنعت هسته‌ای کشور تمام تلاشمان را بکار می گیریم.

نخعی همچنین به تشکیل سازمان مستقل ایمنی هسته‌ای در کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم این طرح نیز به تصویب مجلس برسد و  به عنوان یک بازوی موثر در صنعت هسته‌ای عمل کند.

رویکرد اصلی در نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور مبتنی بر رفع نیازمندی‌های مردم و بخش‌های مختلف کشور از جمله حوزه‌های کشاورزی، محیط زیست، صنایع عمومی، سلامت، دارو و انرژی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.