پذیرش بیش از ۷۰ دانشجوی خارجی در زنجان

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از پذیرش ۷۴ دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه خبر داد.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۷۴ دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه پذیرش شده‌اند که از این تعداد ۵۰ دانشجو در حال تحصیل هستند.

 

علیرضا عبدانی پور مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از پذیرش ۷۴ دانشجوی غیر ایرانی در این دانشگاه خبر داد و افزود:اولین دانشجوی خارجی در این دانشگاه از سال ۹۸ با آغاز به کار واحد مدیریت امور بین الملل پذیرش شد.

عبدانی پور گفت از میان این ۷۴ دانشجو تا کنون ۵۰ دانشجو در حال تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه پذیرش دانشجوی غیر ایرانی نیازمند ایجاد ظرفیت های لازم است اضافه کرد: این واحد دانشگاهی به لحاظ وسعت فیزیکی و ظرفیت‌های علمی مناسب ۴۷۶ عضو هیات علمی با مجموع ۹ دانشکده، ۷ معاونت و حدود ۵ هزار دانشجو دارد که نشان دهنده توانمندی های این بخش است.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون دانشجویان غیر ایرانی این واحد دانشگاهی از کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان و بلژیک برای تحصیل در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و تخصص زنان مشغول به تحصیل هستند.

مدیر امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یکی از رویکردهای مهم این واحد دانشگاهی را جذب بیشتر دانشجویان خارجی عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی ها در سال تحصیلی جدید ۳۰ تا ۴۰ دانشجو اغلب از کشورهای هندوستان و پاکستان جذب خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.