ممنوعیت تردد و توقف کامیون در مناطق مسکونی/توقیف فیزیکی و سیستمی بیش از ۹۵۰ دستگاه کامیون

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از ممنوعیت تردد و توقف کامیون در مناطق مسکونی کرمانشاه ممنوع خبر داد و گفت: در صورت مشاهده توقف کامیون در شهر ۱۵ روز توقیف می‌شود.

محمد حیدری رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از توقیف فیزیکی و سیستمی بیش از ۹۵۰ دستگاه کامیون متخلف توسط پلیس راهور استان خبر داد.

محمد حیدری اظهار کرد: از آنجا که کلان شهر کرمانشاه از جمله شهر‌هایی است که بیشترین تعداد کامیون‌ها را به خود اختصاص داده تردد و پارک وسایل نقلیه سنگین در معابر درون شهری باعث ایجاد ترافیک، آلودگی صوتی و هوا و در نهایت تصادفات زیانبار می‌شود.

وی ادامه داد: پلیس راهور کرمانشاه در راستای وظایف ذاتی خود و برابر مقررات قانونی برای جلوگیری از ورود و توقف کامیون‌ها در سال جاری با فعال نمودن گشت‌های ویژه در طول شبانه روز نسبت به اعمال قانون کامیون‌ها اقدام کرده به صورتی که در سال جاری تعداد ۷۵۰ دستگاه توقیف سیستمی و ۲۰۰ دستگاه نیز در پارکینگ توقیف شدند و بیش از ۳۱ هزار فقره اعمال قانون کامیون‌ها توسط پلیس راهور استان انجام گرفته است.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه مهمترین چالش‌های وسایل نقلیه سنگین در شهر کرمانشاه را تردد آن‌ها به مراکزی مانند میدان میوه و تره بار، گمرک، اداره سیلو، پالایشگاه نفت و ناحیه کارگاهی و خدماتی وسایل نقلیه سنگین و… در داخل شهر کرمانشاه دانست.

حیدری خواستار جمع آوری پارکینگ‌های فاقد مجوز وسایل نقلیه سنگین در داخل شهر کرمانشاه توسط مسئولین مربوط شد و از شهروندان خواست هر گونه مزاحمت وسایل نقلیه سنگین را از طریق تلفن ۱۲۰ پیگیری کنند

محمد حیدری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت : براساس قانون در هر نقطه‌ای که منطقه مسکونی ایجاد شود باید ۷۰ درصد برای واحد‌های مسکونی و ۳۰ درصد برای زیرساخت‌های حمل و نقل پیش‌بینی شود، اما در عمل اینگونه نیست و شهرک‌ها بدون در نظر گرفتن این موضوع مهم ایجاد شده‌اند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ترافیک در کرمانشاه هنوز به روش سنتی مدیریت می‌شود که این موضع چالش‌هایی را ایجاد کرده است افزود: شهرستان کرمانشاه چند سال پیاپی دومین شهرستان با بیشترین تلفات حوادث رانندگی در کشور بود، اما در دو سال گذشته روند کاهشی پیدا کرده و باید به دنبال تغییر تاکتیک و برنامه عملی و عملیاتی باشیم.

وی با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان سپاه گفت: وضعیت موجود در این نقطه و ترافیک سنگین ایجاد شده در برخی از ساعات به دغدغه‌ای برای همکاران ما و مردم تبدیل شده، اما پیش‌بینی شده یک لاین آن تا ۱۰ روز آینده افتتاح شود.

حیدری با بیان اینکه ۱۷ سامانه پلاک خوان در استان وجود دارد و روند برخورد با تخلفات همیشه افزایشی بوده است افزود: در چهار ماه ابتدای امسال ۱۳۰۰ دستگاه خودرو به دلیل سرعت بحرانی و غیرمجاز توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند، اما این رویکرد سلبی است و باید به دنبال رویکرد ایجابی باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.