رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت خبر داد؛

فعالیت ۲۰۰ مدرسه صدرا در کشور

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت با اشاره به فعالیت ۲۰۰ مدرسه صدرا در کشور گفت: در واقع سازمان تبلیغات به ایجاد مدارس صدرا در تحقق مدارس دولتی و کیفی سازی آن‌ها تلاش می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حامد تقدیری در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: مدارس صدرا در سازمان تبلیغات اسلامی راهبری شده و یکی از بزرگترین مراکز آموزشی در کشور است.

او  با بیان اینکه بعد از آموزش و پرورش این مجموعه مدارس که شامل ۲۰۰ مدرسه در سطح کشور بوده جزو بیشترین مجموعه مدارس دولتی است، افزود: دغدغه مقام معظم رهبری کیفی سازی مدارس دولتی است.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت یادآور شد: آموزش و پرورش سختی‌ها و فشار‌های زیادی در بحث آموزش داشته و در واقع سازمان تبلیغات به ایجاد مدارس صدرا در تحقق مدارس دولتی و کیفی سازی آن‌ها در کنار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

تقدیری ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی با کمک دستگاه‌هایی که انقلابی بوده و گفتمان انقلابی دارند تلاش می‌کند با آموزش و پرورش گام به گام در راستای مدارس دولتی و کیفی‌سازی آن همکاری نماید.

او افزود: دغدغه سازمان تبلیغات مدرسه سازی و مدرسه داری نیست بلکه دغدغه رهبری و پیشبرد گفتمان اسلامی مدنظر است.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت گفت: مجموعه‌های مختلفی همچون سپاه، دانشگاه آزاد و … در حوزه آموزش با ایجاد مدارس غیرانتفاعی فعالیت دارند، ولی تنها سازمان تبلیغات با ایجاد مدارس صدرا در این حوزه در بخش مدارس دولتی فعالیت می‌کند.

تقدیری یادآور شد: مسئله نوجوانان در سازمان تبلیغات اسلامی جدی گرفته شده همچنان که در گام اول انقلاب به این موضوع توجه شده و در گام دوم نظر به بیانیه دوم این سازمان نوجوانان و جوانان را جدی گرفته است.

او  اضافه کرد: در بخش توانمندسازی نیرو‌های رسمی آموزش و پرورش به ویژه مدیران و معاونان پرورشی در برنامه اخیر ورود یافته و در این راستا برای هزار نفر از معاونان پرورشی یک دوره‌های سه روزه برگزار و یک سال به صورت مجازی با آن‌ها ارتباط خواهیم داشت.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت ادامه داد: این دوره‌ها منجر شده تا نگاه به انقلاب و روحانیت عوض شود و این نشان می‌دهد که اگر معلمان و مردمان کشورمان گفتمان خوب و در قالب جذاب به آن‌ها ارائه شود فضای حوزه را درک و با دل‌های پاک خود همراهی می‌کنند.

تقدیری یادآور شد: بخش دیگری از پیگیری‌ها بر حسب دغدغه مقام معظم رهبری مربوط به نوجوانان بوده که خودشان وارد جهاد تبیین شده و تنها مصرف کننده نباشد.

او بیان کرد: البته به آن‌ها چشمه جوشان محتوا را باید برسانیم، ولی باید نوجوانان آن را به دوستان خود منتقل سازند.

رئیس ستاد ملی روایت پیشرفت با بیان اینکه جریان دختران و پسران حاج قاسم حرکت‌های نوجوانان بوده که مانند گام اول انقلاب اسلامی تلاش می‌کنیم به آن‌ها محتوا داده و مسیر و میدان را نشان داده و خودشان وارد جامعه و خانواده و مدرسه و دوستان خود را در مسیر گفتمان هدایت و راهنمایی و همراهی کنند تا به حرکت‌های مردمی برسیم، اضافه کرد: تاکنون در کشور حدود ۸ هزار فرمانده دختر تربیت شده که هر کدام دارای ۱۰ نفر زیر مجموعه در قالب تشکلی بوده و فعالیت می‌کنند.

تقدیری با اشاره به اینکه بر حسب دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به روایت پیشرفت که واقع این روایت مسیر انقلاب اسلامی و روایت انسان‌ها، رشد‌ها و تعالی‌ها بوده پیگیری و در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: رهبری فقط روایت پیشرفت را مبنی بر پیشرفت صنعت نمی‌دانند و می‌فرمایند که غربی‌ها در حوزه صنعت شاید بسیار پیشرفت کرده باشند، اما امید در آن‌ها وجود ندارد و این نشان می‌دهد روایت انسان‌ها و مسیر تعالی که انقلاب به انسان‌ها هدیه کرده مهم‌تر است.

او ادامه داد: در این راستا دستگاه‌هایی که باید دولت را همراهی کنند با نقش و وظیفه آن‌ها مشخص شده و تاکنون هشت وزارت خانه در این حوزه دارای مسئولیت بوده و اساس نامه‌ای تعریف شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.