رفع مشکلات تولیدکنندگان و واردکنندگان استان یزد

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان یزد گفت: در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی، برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و واردکنندگان استان یزد در زمینه تخصیص ارز و ماشین آلات تصمیماتی گرفته شد.

سپهر دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان یزد گفت: در هشتاد و دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که باحضور استاندار و برخی از مدیران بخش دولتی و خصوصی برگزار شد، ضمن تشریح منابع مالی مورد نیاز استان یزد، در خصوص مشکلات بخش خصوصی استان یزد مرتبط با بازار سرمایه بحث و تبادل نظر شد.

او افزود: در این نشست، موارد و مشکلاتی که تولیدکنندگان و واردکنندگان برخی کالا‌ها و ماشین آلات داشتند مطرح شد که به طور مستقیم با تماس تلفنی استاندار با معاون وزیر و رئیس بانک مرکزی برنامه‌ای برای رفع آن‌ها ارائه شد.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان یزد با اشاره به اینکه برخی مشکلات در حوزه واردات است، ادامه داد: قرار شد سپرده‌هایی که واردکنندگان به الزام برای تخصیص ارز در بانک می‌گذارند، بصورت ماه به ماه با عدم تخصیص ارز افزایش پیدا کند.

سپهر بیان کرد: مشکل بعدی عدم تخصیص ارز به گروه‌هایی از کالا‌ها بود، که مقرر شد ماشین آلاتی که برای ارتقای بهره وری به نوسازی صنایع کمک می‌کنند برای رفع مشکل آن‌ها با وزارت صمت مکاتبه شود که با مذاکره تلفنی با معاون وزیر صمت قول مساعد در این زمینه نیز داده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.