فساد، نتیجه برتری‌جویی و خروج از دینداری است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کسی عبد خدا نباشد، عبد نفس و طاغوت می‌شود، چنین کسی در هر جایی که باشد، فقط خود را می‌بیند و نتیجه این خودبینی نیز چیزی جز فساد و خروج از دین الهی نیست.

آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری سه‌شنبه شب طی سخنانی در مراسم عزاداری دهه اول محرم در هیئت ثارالله قم، گفت: دین همان مناسک پرستش خداوند متعال است، آن کسی می‌تواند به دین الهی پایبند باشد که عبد مطلق خداوند متعال شود، و اِلّا کسی که به دنبال شیطنت در عالم، خود بینی و برتری جویی است از محدودهی این مناسک خارج شده و در نهایت با توجه به اختیاری که به انسان داده شده، از ولایت الله عبور کرده و بنده طاغوت می‌شود و نتیجه بندگی طاغوت و ابلیس چیزی جز فساد و تباهی عالم نیست.

 عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: علو آن صفتی است که باعث می‌شود، انسان آنچه را که از نظر او بهتر است فقط برای خود بخواهد و شرط اول در این مسیر، تحقق عبودیت در نفس است و ارکان بندگی سه چیز است، اول خود را مالک چیزی نبینیم، دوم تدبیر زندگی خود را به خداوند متعال بسپاریم و سوم تمام زندگی خود را مشغول عبودیت الهی شویم.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی اضافه کرد: در صورت تحقق این سه رکن، تازه قدم اول در وادی تقوای الهی برداشته می‌شود و قدم‌های بعدی با این علمی که به شما اعطا می‌شود، قابل دستیابی است.

آیت‌الله میرباقری ادامه داد: مستکبرین عالم از یک طرف به دنبال فقیر کردن و بدبخت کردن مردم هستند و از طرف دیگر به دنبال جلب توجه و بزرگ کردن خود در چشم‌های دیگران با انفاق بخشی از اموال خود هستند، در واقع از یک طرف یک ویروسی را مانند کرونا در جهان منتشر می‌کنند و از طرف دیگر بخشی از درآمد خود را برای ریا و جلوه نمایی، اختصاص به سلامت مردم می‌دهند تا به اهداف شوم خود برسند و این اوج خواری و بدبختی است که نتیجه همنشینی با شیطان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار