تدارک شبکه خاوران برای روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی

صدا و سیمای خراسان جنوبی برای انعکاس مراسم‌های روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی تدارک لازم را در نظر گرفته است.

شبکه خاوران در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی با هدف پوشش مراسم‌های عزاداری از غرب تا شرق استان برنامه ریزی و تدارک‌های لازم را در نظر گرفته است. 

آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت : سیمای خاوران در کنار اعزام گروه‌هایی به نقاط مختلف استان برای پوشش مراسم‌های عزاداری مردم در سایر شهرستان‌ها با برنامه "ما ملت امام حسینیم " در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی به تهیه کنندگی محمد کاخکی مهمان خانه‌های هم استانی هاست. 

وی افزود : این برنامه از ساعت ۸ صبح تا اذان ظهر در روز‌های پنجشنبه و جمعه به روی آنتن شبکه خاوران می‌رود. 

آینه دار گفت : در نوبت عصر این روز‌ها هم سیمای خاورران با برنامه‌های تکیه حسینی، خیمه گاه، تا بیکران عشق و روضه الشهدا به انعکاس گوشه‌ای از عزاداری‌های مردم استان در نقاط مختلف می‌پردازد. 

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد : رادیو خاوران هم ویژه برنامه " ما ملت امام حسینیم " را در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی به تهیه کنندگی خانم‌ها زهرا باخدا و عقیله پاک به روی آنتن می‌برد. 

وی افزود : این برنامه با هدف تبیین و زنده نگه داشتن اهداف قیام امام حسین (ع) به ویژه امر به معروف و نهی از منکر و ظلم ستیزی و انعکاس و حفظ آیین عزاداری روز‌های تاسوعا و عاشورا در استان تهیه و تولید می‌شود. 
 
آینه دار ادامه داد : شعر خوانی، نمایش‌های کوتاه رادیویی، ارتباط با گزارشگران حاضر در مراسم‌های عزاداری در نقاط مختلف استان و سایر مراکز استان‌ها، نوحه خوانی و مدیحه سرایی. از بخش‌های مختلف این برنامه است. 

معاونت خبر صدا و سیمای خراسان جنوبی هم در کنار رسالت همیشگی خود برای پوشش خبری مراسم عزاداری مردم در نقاط مختلف استان گزار ش‌های تولیدی با موضوع آداب و رسوم سنتی عزاداری در برخی نقاط استان را در دستور کار خود دارد. 

معاونت فضای مجازی مرکز هم با انتشار تصاویر و ویدئو‌های ارسالی مردمی از مراسم آیینی عزاداری‌های مردمی در شهرستان‌ها و روستا‌های استان تولید و انتشار محصولات مختلف از جمله پوستر، موشن گرافیک و ویدئو را در دستور کار خود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.