پرداخت ۹۹ درصد مطالبات کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت:تاکنون بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بابت خرید تضمینی محصولات زراعی گندم و کلزا به بهره برداران این استان پرداخت شد.

 ابوالحسن صداقت کیش  گفت: بهار و تابستان امسال ۷۱ هزار تن محصول گندم از کشاورزان استان خریداری و هزار و ۵۴ میلیارد ریال بابت آن به حساب کشاورزان واریز شد.
 
صداقت کیش خاطرنشان کرد: همچنین بهار و تابستان سال جاری ۷۴۲ تن محصول دانه‌های روغنی کلزا از کشاورزان استان خریداری و ۱۵۹ میلیارد ریال برای خرید تضمینی آن به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.
 
وی عنوان کرد: هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۵۰ هزار ریال و هر کیلوگرم کلزا به نرخ ۲۳۰ هزار ریال خریداری شد.
 
صداقت کیش تصریح کرد: در صورتی که قیمت گندم یا کلزا اصلاح شود، فایل‌های اصلاحی را دوباره به بانک ارائه داده و شرکت بازرگانی دولتی ایران تأمین اعتبار می‌کند و مابقی پول به کشاورزان پرداخت می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم در استان مصرف می‌شود خاطرنشان کرد: گندم خریداری شده در سیلو‌های ذخیره واقع در شهرستان‌های گچساران و بویراحمد ذخیره می‌شود تا به مصرف داخلی برسد.
 
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ۱۴ مرکز در شهرستان‌های مختلف استان کار خرید تضمینی محصولات زراعی را به عهده داشت.
 
سال زراعی جاری ۷۰ هزار هکتار زمین دیم و ۲۰ هزار هکتار مزرعه آبی در استان زیر کشت محصول گندم رفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.